Tuesday, August 16, 2011

Mood Rayaaaa

Dam dam dum...
eh...

gile rindu nak main bunga api, mercun (aku penakut dulu...tak layan mercun2 ni) dan seangkatan dengannya

tu la..
budak2 sekarang terlebih bijak sgt
kan dah takde nikmat nak main2 bunga api dan mercun bagai
yg korang duk memandai modified mercun..buat sendiri mercun tu buat apa
kang terputus jari la, terhancur sana sini la
sape yg susah? sendiri kan

kalau zaman aku dulu
ayah aku adalah pensupply bunga api setiap kali raya kat kampung
kat rumah jgn cakapla kan dah sebeban abis
ni nak balik kampung, kene ade stok lain pulak nak main dengan sepupu semua
tp lagi best, arwah atok aku tu polis pencen,
tp memandangkan mase tu main bunga api ni mmg dibolehkan
kitorang bantai je main :P

kadang2, stok bunga api kami ni memang byk
yerla, sepupu dah berapa, adik beradik lagi
berebut-rebut dibuatnya
yang aku main, jenis yg selamat-selamat aje,
yg bunyi kuat ke, yg melantun sana sini ke
aku malas nak ambik port.
tu biar budak yg terlebih berani yg main
aku berani jgk...berani sikittt :P
tu blom kira berlawan2 plak dengan rumah sebelah
nak tunjuk bunga api sape lagi cantik..
eh, bunga api cantik?

pendapat aku, bile main bunga api ni,
feel raya tu jadi lain..setuju?
walaupun dah lame dah aku tinggal kan bidang2 berbunga api ni kan
tapi kalau masih ade org jual lagi skrang ni, memang teringin tau
kalau takat bunga api tu, aku rasa selamat lagi
tapi mesti di pantau oleh mak bapak la kan


p/s: mood raya dah mai dah ni, lagu raya berkumandang sentiasa :)


4 Komen:

.:Cik Puan Ann:. said...

ann takde mood raya. kang ober eksaited, mau ann terberanak awal. ahahaha.

kecik2 dulu ann suka gila dapat main bunga api yg berkaler2 tu. tapi kalao dpt bunga api yg lemau/masuk angin,terus sedih.tak leh bako. rasa nak bako kepala abg jual bunga api lemau tu.hihi

happy fasting hanie!hannah sgt comel bam bam pls! ")

Ulam Kerdas said...

mood raya berkobar2 sejak ade anak ni kan kak hanie? hehe.. x sabar nak pakaikan die baju raya sedondon :)

Atiqah Adnan said...

betul raya tak best if takde bunga api kan.. mercun segala.. meriahnyee raya...!!^^ tp tulaa ramai yg salah guna smpai habes cedera segala

[ Hanie ] said...

ann:
ouh yeker. takpe, nnt dah beranak, sure best :)
haa yeke. heheh tu la, abis tereksited ilang nak main kan :)

juju:
hee btol tu, tp kak hanie ni tatau la dpt sedondon ke tak, baju anak siap dulu, last2 mak pak tetibe nak warna lain plak :P

atiqah:
btul tu. takkan dpt lupe la zaman2 kecik dulu :)