Friday, August 20, 2010

tuan blog cuti :D

sorry blog ni terabai untuk minggu ni
jadual aku penuh dgn urusan kerja
byk jalan, byk bende nak pikir
sampai jln pun aku rase kalau penguin tgk aku, die rase ade can nak ngorat
punyelah senget benget jln aku skrang ni huhu

rata2 yg tanye aku...
bile nak bersalin ni? bila ckp, due aku lepas raya yakni 1 oktober
semua kate..ouhhhh lambat lagi rupenye
tapi besar je nengoknyer
yerrrr..mmg besar nak habaq
tp aku tetap berasa seksi..auwww hahaha

keadaan diri sendiri
alhamdulillah dapat berpuasa penuh setakat ni
cik baby dlm perut ni pun, ade mase2 die aktif semacam jer
suh mommy die ni sumbatkan makanan kot? hehe tp seronok tgk gelagat 'dia'
kejap2..senget perut dibuatnya..kaki die atau lutut la tu :)
sebulan je lagi dpt rase keajaiban ini waktu dia dlm perut
bile dah lahir...sure akan merinduinye

tiap kali aku ade cek up,alhamdulillah kepala dia sentiasa di bawah
aku pelik la, mcm baby ni tak pusing2 pun dari aku start scan smpai sekarang,
di posisi yg same jer
it is normal die tak berpusing eyh?
tp dah nak cukup hari ni, mmg elok la kan baby di posisi bawah
kang songsang plak haa, naya

bab persiapan brg2 baby
dah selamat pun basuh semuanye
nanti aku cerita dlm entri lain k
gambar lupe nak transfer :D

9 Komen:

Hantu Ulam said...

wah bgs baby kak hanie. baby juju lom trn sepenuhnya kat bwh lg.huhu risau gak. tp doc ckp jgn risau. die da nearly kat bwh la.hoho...

pakaian baby juju da siap bsh ms baby 7 bln lg..hihi...punye la risau tkt terberanak awal..sbb family ade history yg kuar 7 bln. so standby dr awl..hihi...

Hope kak hanie akan selamat lahir baby comel...mlm ni nk g tgk puan xeea nye baby :D

BuTtErFlyInFraMe said...

ouhh bestnyeee!!!!

dulu, ms time kawan alena pregnant kan, dia selalu suh alena tgk perut dia bila baby gerak. sekali tu sempat tgk. berlekuk-lekuk perut bila dia gerak!!! masa tu rasa mcm...syahdu sgt...

indahnya nikmat Tuhan pada kaum Hawa.. :D

NURUL said...

hanie take care ye. selamat berpuasa hanie

Ainul said...

baby ainul kepala kt atas.risau takut tak turun ke bawah.
baju baby dok dlm bag plastik lagi.lps raya la kot basuh.hihihi mak pemalas :)

Puan Jiha said...

rindu nye saat preggy kan Aqeef.... =)

deena awanis said...

alhamdulillah..my baby pun dah pusing..=)

m@Ri@ said...

hani mcm adik ipar maria kot..mama maria ckp perut die pn besar dlu..skrg dah bersalin..die bersalin awal 3w kot..

[ Hanie ] said...

juju:
harapnya baby duk kat bawah sampai lahir :) ouhh awal tu, hehe takdela nnt kelam kabut prepare awal2 kan :D

alena:
wahh dpt tgk eh, best kan? rase mcm tak percaya pun ade insan bernyawa dlm perut hee :)

nurul:
thanks nurul, slamat berpuasa jg buat nurul & family :)

ainul:
hehe takpe, kalau sempat basuh, boleh lambat kan :) ni risau terkeluar awal, tu yg prepare tu, lg pun suke sgt tgk baju si kecik ni, comel :)

jiha:
huu, mmg akan rase mcm tu kan. Bila dah bersalin, akan rindu saat2 mengandung :)

deena:
alhamdulillah, same2 doa baby tak pusing ke atas balik :D

maria:
ops..alemak..3w? kene bersedia dah ni huhuhu.

mamaleen said...

sama date anak mamaleen la.. tapi taun 2008.. 1st raya lagi... hasben anta gi hospital pakai bj melayu.. nasib bek xbersampin..