Tuesday, August 3, 2010

nyamannyaaaa!

ingat entri ni? mengidam
terima kasih kepada kekasih hati yakni suamiku yg telah bertungkus lumus mencari sebiji buah cempedak yg dah diidam2kan oleh mak buyung ni sejak sekian lama
akhirnya..sabtu lepas, tertunai jgk dgn selamatnye kedalam perut neh :D

rasenye, dekat setgh biji lebih aku taram sorang2 huhu
memula mase kupas cempedak tu, nampak yg mentah, tanpa aku basuh dulu
dah berketul jgk aku telan
dah telan, baru prasan cempedak tu kan ade getah..
alemak, selamat ke aku mkn tadi? huhu

yg lebihnyer aku buat goreng
memang puas lah mkn kali ni
tak gaduh nak berebut dgn org, isinya pun manis2 ngam2 gitu :D
setgh biji aku mkn nak habaq mai
nasib baik lepas tu aku tak 'hangin' satu badan
tp ade la jgk effect2 nye lepas tu, mcm badan lenguh2 masuk angin tapi takde sampai pening kepala yg ni mmg aku fobia sgt

skrang, aku dah fobia nak tgk iklan2 kat tv
lagi2 nak puasa ni, mcm2 iklan makanan la duk promot sempena dtg bulan puasa kan
aku bukan ape, takut 'teringin' atau 'terngidam' huhu
kang aku nampak, terus terlintas dalam hati...alahai, mcm sedap jer
tu dah kira aku ngidam ke eyh?
nak tgk asia food channel pun aku dah takut

kang tgh tgk2 citer Iron chef, buatnye aku teringin nak mkn makanan yg pelik2 iron chef tu duk masak, tak ke satu keje nak kene pegi jepun pulak? hahaha
kalau yg senang2 tu, maybela bole cari/masak sendiri
kot nak ais krim sotong atau ais krim sirip ikan..
haaa tak ke pengsan suami aku nak cari :D
sape biase tgk cite iron chef, mmg akan tau menu2 aiskrim yg pelik2 ni


4 Komen:

deena awanis said...

hanie..

betul sangat la tu..asal tengok jer kat tv tu, mesti terliur..hahaha

wina said...

hahaha..adik manis...cempedak tu makan cmtu ja...xpayah basuh la...even nak buat cucuq pun xpayah basuh :D. sedapkannnn..tmbh plak grg sndiri mkn panas2..perghhh...setaaappp.
iron chef ni mmg fav hanie ngan musca dr zaman mmu lg rasanya...haha...idakle teman tahu menunya...:P

Mrs.aisheiteru said...

oh hanie. i pun ter'ngidam' cempedak goreng jgak aritu...

[ Hanie ] said...

deena:
hheeh tu la, seram plak nak tgk tv huhu

wiena:
ouhhh, sebab ade getahkan..takut2 terkene isinyer hehe :D ibu hanie yg suh basuh dulu. Hahaha tu la, makanan2 nye pelik..tu yg takut nk tgk :D

Mrs.aisheiter:
hehe tu la, dah dpt tak? :D