Tuesday, June 8, 2010

Bukannya sengaja pun

dari dulu lagi (kalau yg kenal rapat dgn aku)
aku ni kadang2 suka sgt terjatuh secara aku tak sedar
tetibe je, aku dah terduduk atas tangga, tergelincir
tetibe jer...bile dlm bilik air...aku dah gedebuk tersadong dlm bilik air kat U dulu :P
tatau la..nak kate aku ni cuai...mungkin jgk..
tp dlm duk berhati2 tu...tergolek gak..haih!

tapi, sejak aku pregnant ni..ade satu kejadian yg kami berdua tak bole lupe
mase tu, otw nak ke tempat moto (yer.....kadang2 aku masih naik moto dgn suami utk elak jalan jem..w'pun aku nak paut kat suami pun, dah mcm sedepa jauhnya huhuhu)
ntah ape yg aku pikir...tetibe aku tak prasan terlalu dekat kawasan simen yg licin mmg waktu tu lepas hujan pun
kepala duk pikir benda lain...tp aku tak terpandang pun jln yg aku lalui tu
tup tup..shhhhhwingggg...punggung aku dah kat bawah, kaki kanan aku dah tegak kedepan, yg kiri terkelepet ampung badan aku
tp aku sedar, aku jatuh takdela kuat sgt
rase mcm dlm keadaan slow motion je gaya jatuhnye tu :P
sakit pun tak rase

suami pulak masetu, dah terkedepan dari aku
jadi aku tak dpt nak berpaut pd die
die perasan aku dah terjatuh pun...waktu ade hamba Allah kat tepi tu duk ckp
"akakkk..ok ker??" hik..laki plak tu
baru suami sedar
ni sah sah dua2 suami isteri ni berangan ntah ke mane waktu kejadian tu huhu

yg cukup merisaukan tentulah kandungan ni kan?
suami duk tanye byk2 kali..
mcmmane boleh jatuh...
tak pandang bwh ke waktu jln tu?
sebab die kate, walau die pun tgh pikir bende lain..tp still nampak simen licin tu huu
dah tak pasal2...aku disalahkan..
padahal aku tak sengaja pun

mmg la risau kan..anak dlm perut ni
tatau la ape keadaan die kan..
sampai tunggu pegi scan, baru lega tgk baby masih ok
skrang ni, kalau terlanggar ke..terpeleot sikit ke..
suami aku bukan tanye aku ni ok ke tak..die tanye.."baby gerak2 tak arini?"
huhu..kadang2, aku terasa jgak..
die tak tanye plak keadaan aku ok ke tak :
biasela, tgh mengandung ni kan...emosi sensatif lain mcm sikit..
alih2, mcm di salahkan pulak
bukannye aku sengaja nak suke2, tergolek2 buat aksi stunt free tu kan? haha :P

tp tu la, aku tetap sgt2 berhati2..
sebab dah tau aku ni suke sgt tersadong dan yg seangkatan dgnnya
harap anak ni, takdela terjadi ape2...dan selamat sehingga dilahirkan :)

14 Komen:

Puan Jiha said...

InsyaAllah takde pape baby Hanie tu... die strong hehehe... kene lebih hati2 tau... Jiha pon clumsy sket, tp takla jatuh.. kalau jalan tak sah tak langgar bucu ke ape ke hehehe

BuTtErFlyInFraMe said...

gulp! takut...

hati2 next time ye hanie! :)

~LIZA~ said...

alahai hanie.. be careful next time..

Fathiyah said...

ohhh..
insyallah baby ok tu =)

tak care hanie.
jln pimpin tgn encik abg.hehe

Wiena said...

hahahahahahaha..hanie mmg hobby kot jatuh2 ni. ingat ms kat MMU dulu time ujan nk g makan...dlm dok pesan turun tangga elok2..ade jugak nak dok atas tangga....:P sgt xbleh lupa..

fiszah_pjo said...

hhehe..cian die..takpe la, da nk terjadi kan..emo ngn laki sndri t biasa la..tambah2 u preggy kan..always take care ye..semoga selamat until deliver dan sampai ble2

m@Ri@ said...

heheh..maria pn rajin tersadung..tp time preggy mmg hati2 gila..em masa ngandung mmg perhatian suami dah pd baby..walaupn die tak keluar lg..huhu..skrg lagila..semua aqil je..(cemburu dgn anak sendiri sekejap..haha)

lovely2gether said...

hi babe.. =) sy slalu gak baca blog hanie..cuma jarang komen :p tp sy setuju ckp hanie, bila pregnant ni kita mmg sensitif..even kadang2 bila nak tidur pun rasa nak suami gosok2kan badan supaya kita selesa..faham2 je la bila pregnant satu badan angin, dengan sakit pinggang nye..lenguh sana sini..tp suami gosok tang perut je..haha..kadang2 terasa gak bila suami tak tanya pun kita ok ke tak..just tanya baby ada tendang2 tak? kelakar..tp itu lah perasaan..nak wat camne kan?

pape pun, jaga diri hanie baik2.. ^_^

Sellynna said...

penah jatuh teduduk kt opis masa tgh sarat.. 1 opis gempar sbb sampai kerusi terbalik..

tadepape pon, bunyik kerusi je yg lebih hehe.. endingya letih menjawab soklan org2 skeliling..

wpun lebih byk soklan tanya baby ok tak? daripada mak baby ok ke tak?

tu tandanya dorg prihatin.. tul tak?

(akhirnya berani jugak mengomen & jd follower Hanie)

[ Hanie ] said...

jiha:
hehe harap2nye gitulah jiha. risau gak. ha, bab2 langgar pun hanie takut gak..isk2

aleena:
insyaallah :) sedang perbaiki diri hehe

liza:
hee insyaallah :)

fathiyah:
hehee, kadang2 takdan nak pimpin dah kedepan :P

wiena:
hahaa yg tu la..sib baik kain tak terselak...kang tak pasal2 nigger depan tu terpandang free show itew huhu :P

fiszah:
hee betul tu :) nak manja2 lebih gitu kan hehe

maria:
haa tu la kan...isk2. ni blum kluar lagi ni..hehe

lovely2gether:
thanks kerna sudi komen :D
hee setuju2 ;) dah la mase pregnant makin sensitifkan..lagi la cepat terasa hehe. Nak buat mcmmane...mmg mcmtu dah kot kan

Sellynn:
TQ Sellynn kerna memberi komen & menjadi pengikut (blush blush :D)
hehe, ye ke..pengalaman yg tak bole lupe ye..org keliling yg sgt prihatin pun jenuh gak nak mnjwb soalan2 lepastu huu

F . E . E . L . A said...

hahaha..cute je tetiba boleh jatuh. =P

moon flower said...

hi hanie..

i'm Lynna, ur silent reader..lawak2 la u ni...apa2 pn lps ni hati2 k...jaga amanat Allah s.w.t dlm peyut tu.

btw, bile due? take care k

phia said...

jaga-jaga cik salmah :)

[ Hanie ] said...

feela:
erk..huuu seram pun ade jgk :P

moon flower:
hai lynna :) tq for dropping by :)
due insyaallah awal bln 10 ni :)

phia:
ahaks..baiklah :P