Wednesday, April 14, 2010

Selamat Hari Lahir..Ayahku

Semalam pagi2 lg aku dah sms ayah aku sempena hari lahirnya
semalam kebetulan aku tak brape sehat..tu yg tergelepek buat keje ofis kat rumah
lepas dah sms, ckp slamat hari jadi semua...kate love you to ayah
bile die reply je sms tu...aku tak henti2 menangis!
seriusly, aku kalau bab2 mcm ni..mmg tersyahdu terlebih
lagi2 yg melibatkan hal2 kasih syg antara keluarga ni huhuu

time aku taip entri ni pun, aku sebak..
die reply lebih kurang mcm ni,
"hanie jaga diri, suami dan kandungan baik2..insyaallah ayah dapat hadiah pangkat 'datuk' tahun ni..thanks for being a good daughter all this while..love u too!"

aku bace jer......
berhujanan air mata membasahi bumi
sampai tersedu sedan tau
suami yg tgh tido pun, terkejut duk dgr aku soksek2 tu..
die ingatkan aku selsema ke hape
rupenye nangis! huuu

Ntahla..
mesti org tak paham nape aku emo sgt pagi semlm
ayat2 tu buat aku sedih sgt..
terasa sebenarnye aku bukan dalam t'jwb mereka lagi..
dah ade keluarga sendiri
kene berdikari sendiri bersama suami & famili
jgn harapkan mereka jer :(

pastu..aku dpt msg dari ayah lagi
die kate, die on the way ke Johor, kluang
nak lawat kubur arwah nenek aku (mak ayah aku) yg dah lame die tak jenguk
tau tak ape lagi perasaan aku tetiba ayah aku bergerak sorang2 plak tu awal2 pagi
masa hari lahirnya???
aku macam.....kenapaaaaaa?? :(
tak penah2 die buat mcm tu
hishhhhh
tapi die sempat sms..kate nanti mlm ade mkn2..so bolela kalau nak join

pastu ptg semlm..lepas mencari hadiah dan kek...aku call ibu
die kate, ayah tak smpai2 lagi dari johor
aku mcm............
haaa tanak pikir buruk
mungkin die masih on the way

sampai2 je kat rumh parents aku...tgk keta die dah ade kat rumah
legaaaaaaaa...syukur sgt2
mase mkn2 tu, aku saje tanye..mcm mane die tergerak hati nak balik tgk kubur arwah nenek
die kate..ade petanda yg die dpt..tu yg die tersgt nak pegi
hmm...mcm tu rupenye

Apepon, Selamat hari lahir ayah...
dari kami berdua
love you so much...



p/s: terharu tgk status suamiku di FB nye...hehe so comel la menantu ayah aku ni :D

p/s/c: Congrats kpd Azie & family yg selamat melahirkan baby girl yg comel sgt, awal pagi semlm :)

12 Komen:

tentang dhila... said...

selamat hari lahir wat ayah hanie ye

fabulous.farah said...

sweetnye msg die reply=)

fikaryna said...

nak kasi hadiah bermakna gak wat besday abah ryna tahun nih..

wat ayah hanie..moga panjang umur dan murah rezeki sll..

fizabakeman said...

huhu.. sedey.. sy pon rasa terharu bca msg yg ur dad replied...

Fathiyah said...

ayah always be my hero!!

anil lutaze said...

pakcik happy besdayyyy

NURUL said...

selamat ari lahir kat ayah hanie. hanie botol susu mam tu boleh dicari di mothercare :)

FaNaQiLa said...

hi hanie!

bestnya u still dpt wish birthday to ur dad. i xdpt nk wish sedangkan birthday my dad is actually on the 4rd April ritu...

seronok je bila baca sms yg ur dad reply. =) i'm happy for u.

wish happy birthday kat ur dad k? [i bayangkan mcm i wish kat my own dad la]

phia said...

selamat hari lahir utk ayah hanie :)

nanti suami pulak jadi ayah untuk baby. insyaallah.

izurien said...

sedih...dah menitik dah air mata nih..grenti beengkak mata sok!terngin nak kawen cam kak hanie!!!cpt sesapa masuk meminang cpt!!

BuTtErFlyInFraMe said...

happy besday pakcik.. :)

kita sama hanie..mmg tak boleh baca msg yg lain mcm dr parents..terus rasa mcm nak meraung... :(


rindu...rindu...rinduuu kat parents!!

Sha Pattinson said...

selamat hari jadi buat ayah awak hanie ...jagala dia baik2 sementara dia masih ada .. :) semoga ayah awak sehat tubuh badan .. :)