Monday, January 4, 2010

Kemusykilan, Sah Atau Tidak Sah?

pic sekadar hiasan: kredit to Fuzuri Design



Aritu aku shot gambar pernikahan
Tah macam mana, Tok Kadi boleh tersalah sebut nama pengantin perempuan...
Kami yg kaum perempuan ni, perasan pasal hal tu
tatau la pulak belah laki, sebab kami2 perempuan dan lelaki kene duduk asing2 dlm masjid

Yang peliknya..
si saksi2 nya pun, tak perasan kot, dan kate SAH!
so sebenarnya, sah atau tak yer?
nasib baik la si pengantin laki tak salah sebut jgk...
kalau tak..sia2 je kawen dgn pompuan lain...
huu

12 Komen:

atiQah adNan said...

tulaaa kan.. sah la kot sebab pengantin laki tu sebut betul tapikan bukan ke tok imam pun kena sebut betul? ai musykil niee..

hari tu masa adik saya nikah pun tok imam salah sebut nama juga tapi pengantin laki yang cepat bagitahu tok imam terus dia betulkan balik.. heheh kelakar..

eija ^_^ said...

hehe boleh pulak mcm tuu :)

tok kadi pun ralit sebut nama salah ape lah hehe

_Gnie_ said...

agaknya saksi2 sibuk dok perhati pengantin laki sebut betul ke tak. tu yg tak perasan tok kadi sebut salah. sebab biasanya yg gugup kan pengantin laki...

fikaryna said...

sah kot..huhu..konpius gak eh..

Dayu said...

sah kot
tp syarat, ijab dan qabul.. bukan qabul semata2
entah lah
kita ni ilmu cetek

farah fatihah said...

erkk..entah!!!

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

bahaya gak kes mcm nih...
seramz ai nak kawin sok2....

=}

fabulous.farah said...

huhu...bahaye jugak ek..sah ke?

[ Hanie ] said...

atiqah:
oo yeke. nasib baik pengantin perasan, dan perbetulkan..ni tak prasan dan saksi pun ok je..camne ni? huu

eija:
haa tu la, mcmmane nak buat tu?

gnie:
haa betul tu. Dok kalut tgk pengantin, tok kadi buat silap dah tak prasan huu

ryna:
ha, ye ke? kot? :D

dayu:
tu la dayu, harap yg arif dpt perjelaskan :)

farah:
hee, entahkan jugak! :D

yanie:
haa, kalau byk, so ape penjelasannya eh? kire sah yer? :D

fabulous.farah:
itu la, tgh konpius ni..haih

Anonymous said...

penah dengar dulu...ustazah kate,

walaupon tukar nama(bukan guna nama betul) kawen tu sah

[ Hanie ] said...

oh yeke? thanks for sharing ;)

anaifa said...

perkahwinan tu sah. Yg penting pengantin perempuan berada di situ & semua di situ merujuk kepada pengantin perempuan.

Don't worry.