Tuesday, October 6, 2009

Aturcara Majlis Perkahwinan Aku...Dulu


Sedang mengemaskini fail2 yg dok beranak pinak dalam laptop ni....tetiba teringin nak bukak folder My Wedding yg selalu aku bukak tatkala 3 bulan lepas.
ehhhh tetiba emo ok :(
kejap je dah 3 bulan lebih kami bersama...
rasa mcm baru semalam tido sekatil secadar..erkk over plak ai :P

Ni bab mengatur majlis, aku nak kongsikan.
Nak tau mcm mana rupa bentuk aturcara majlis yg aku buat?


Aturcara Majlis 21 Jun 2009

11.45 pagi

: Ketibaan tetamu (Lagu-lagu pengantin & nasyid)
- aluan kedatangan tetamu sahaja MC PA SISTEM


1.30 petang

: Ketibaan Mempelai dan Pihak Lelaki (Kompang) MC - My Aunty
: Kompang / bersanding (2-3 minit)
: Bacaan doa oleh Ustaz


: Merenjis: (Lagu-lagu Gamelan sahaja)
- Pihak Lelaki & pihak Perempuan
: Makan Beradap (Lagu-lagu romantik)
: upacara memotong kek (Lagu rindu – Kerispatih)


(Lagu-lagu pengantin, Nasyid & romantik English & Malay)
MC PA SISTEM
: Bergambar bersama keluarga pihak lelaki dan kawan-kawan
: keberangkatan pulang keluarga pihak lelaki
: Bergambar bersama keluarga pihak perempuan

4.30 petang

: Majlis selesai


Memandangkan....aku ni dah biasa pergi kenduri kawen utk ambil gmbar, ada yg aku kurang berkenan
aku ni agak cerewet dgn pemilihan lagu.. NO KAROKE :P
So aku include sekali dalam list lagu ape yg patut dimainkan pada tiap-tiap acara. Siap burn kan dalam CD, takut2 dorang takde lagu yg aku nak tu.
Lagu2 gamelan pun aku bagi sekali...senang..tinggal pasangkan aje :)
Dan seboleh2nya aku tak mahu lagu-lagu keroncong ke...lagu2 60-an ke...lagu2 rock leleh ke. Kang rase mcm majlis aku tu, majlis joget lambak plak. taknak taknak

Antara lagu2 yg aku pilih:
Dua Insan (eva & ezad)
I Finally found someone (barbra striesand & brian adam)
Lagu Rindu (Kerispatih)
Bagaikan Sakti (Siti Nurhaliza & M.Nasir)
Tercipta Untukku (Ungu feat Rossa)

Tambahan lagu cinta yg kami dok gila sekarang walaupun lagu ni dah lama, boleh dimasukkan dlm list you all jgk kalau nak :)
Lagu 1234 (Plain white T's)
ada yg memuji mase majlis aku tu...lagu2 nya byk yg sedap2 :D Terima kasih kepada encik PA Sistem itu

Jadi kepada bakal2 pengantin, ni sedikit tips dari pengantin lama
Kalau nak folow, ambik aje :)
Harap ni dapat membantu sedikit persiapan kamu semua


p/s: ehh rindu nak jadi pengantin balik

15 Komen:

Mrs. Amie said...

hanie, teringat zaman lampau ker? agagaga.. still pengantin baru.. dun worry! even i yg dah setahun nie n dah beranak nie pun still feeling pengantin baru... cek2 sket, kot dah berisi! hahahaha

ungu violet said...

mcm saya dulu, lain yang disuruh pasang lain yang die pasang..sengal je!

littlephia said...

isk isk.. siap sume sampai ke potong kek punye lagu bagai.

hanie kalau nak lagu gamelan tu boleh?

;)

atiQah adNan said...

yaa,,, nak pilih lagu juga.. tapi entah bile laa ni.. nak pilih lagU pun.. amek lagu hanie je boleh..? huhuu

Anonymous said...

ha ah la~...
nk copy lagu gamelan tu jugakk...
mail kite ek...
eira_farra@yahoo.com.my
-FARRA-

NURUL said...

yelah farah...nurul pun rindu nak kawin nak sanding2 dgn suami nurul skrg nie.

bab lagu2 kan time majlis nurul org sponsor so ikut lagu org yg nak sponsor tu jer laaa. hehehe :)

anil lutaze said...

ah!! saya pun rindu juaa....
n haniee....
hamper 4 bulan dah...

fizz said...

ye rindu juga!!! *angkat tangan tinggi tinggi*.

kalau la majlis wedding itu free, maunye tetiap bulan kite berkenduri kan? muahahahaa

puan.farah. said...

huhuhu..masa kawen meman nostalgia terbaek..rasanya dah takde event laen boleh ganti..bestnya boleh pasang lagu bagai masa majlis kawen..kat kelantan xramai buat..

hanimndroid said...

hanie-alang2 kamu email pada fara tu forward2kan sekali pada sy ya

hanimndroid@gmail.com

tp belum masanya utk penyatuan dua hati lagi, sekadar irama ketika study:)

thx in advance hanie...

BuTtErFlyInFraMe said...

betul tu, saya pun dalam proses mencari lagu-lagu terbaik utk wedding nanti, takmo DJ pasang lagu-lagu yg bukan2 yang tak masuk dek hati ni..heheh..

apa yg pasti, utk berarak akan ada lagu Dealova..hahahahha.boleh mcm tu hanie? :)

[ Hanie ] said...

amie:
hahaha yeke, mmg teringat pun kenangan2 terindah itu ;) errk, setakat ni blom ade pape isi lagi huuu

farah:
erm sian kat kamu farah. memang ade pun mcm tu...last2 pengantin terkumat kamit membebel kat diri sendri waktu sanding hahaha

phia:
haha tu la. tgh minat sgt dgn lagu tu..tu yg selit jgk mane2 acara yg sesuai ;) ouh, tunggu entry saya buat ye :D

atiqah:
heee no problem..ambik aje ;) sudi2 kan

farra:
hehe no problem to share, nanti saya up kan di entry ye :)

nurul:
ouh yeke...nasib baik lagu2 tu memuaskan hati kan? ;)

anil:
hak hak..betul tu anil, cepat betul mase berlalukan..eeeii sanding balik dlm mimpi je la kot :P

fizz:
hahah sangat setuju! matilah album sanding penuh kat rumah :P

puan farah:
tu la, persiapan punyalah lama..tp majlisnya...rase sekejap sgt..isk2. tu tak adil! :P ouh yeke...tatau plak kat sana mcm tu.

hanim:
sure, akan saya kongsi nanti. Haa betul tu, lagu2 gamelan bukn saje utk kenduri, tp amat sesuai utk menenangkan jiwa :) fil fil mcm tgh menari je..erk :P

butterflyinframe:
hehe bagusla mcmtu. ade byk masa nak sort out lagu2 yg berkenan ;) hee sesuai sgt lagu dealova tu...knape tah mase majlis kita, tak terpilih lagu tu eyh huu

puanstoberi said...

ha..kak reen pun sama cam hanie, tak sker lagu 60-an and ms wedding k.reen mmg takde lagu tu sbb da ckp ngan DJ tu k.reen sker lagu indonesia cam tercipta untukku tu. So, mmg dia psg lagu feveret k.reen. Tau je lah umah k.reen tu kwsn kg,biasa org mesti sker lagu lama2 kan. Tp ramai yg kata lagu suma bes2,DJ pun tak menceceh bukan2. Dan karoke juga tiada..buat ilang selera je bila makan ada suara2 menyumbang.kah!!!.. udah la DJ pun ku import dr luar.

[ Hanie ] said...

ha betul tu, citarasa kite same. tatau la knape tak brape kenan kalau berkaroke di rumah kawen...kalau sedap, kire bonus..kalau keluar yg tak sedap, erkk mood ilang heheh :P

Cik Fizza Lovalova said...

Saye sgt stuju lg2 bab karaoke tu. Bkn ape kdg2 tu ade org nyanyi lgu pon x ssuai dgn mjlis.
Kot ye pon nyanyi lg ptah hati nyanyi la kat redbox hihi.
Btw boleh ke klau sy nk mintk awak emailkn lgu2 tu?
Pling sy nk lgu gamelan2 tu. Xtau nak cari kat mane huhu.

Email sy fiza.annisa@gmail.com

thx ye :-)