Tuesday, October 13, 2009

'Ahli' Baru Rumah Kami

Hee comel la komen2 yg diterima di entri sebelum ni :D
Terima kasih kpd yg mendoakan kehadiran 'orang' baru dlm keluarga kami
Masih belum ada rezki nampaknya...
masih tetap mencuba...tapi Tuhan yg menentukan

Jadi bukan tu yg aku maksudkan, sebenarnya aku nak perkenalkan ahli baru yg tetiba teringin ingin tambah dari yg dah ade kat rumah tu..
Perkenalkan si comel lote

ni namanya, Coki...dia ni betina, si misai putih!
aku beri nama dia Coki sebab dia ni warna coklat..campur putih
macam coklat coki-coki yg belang coklat dan putih tu kan nyum nyum



Coki ni, warna matanya agak kemerahan
mase beli tu, aku dan suami ckp dgn akak jaga kedai tu, taknak yg mata warna merah
takut....nampak mcm garang
tapi mcmmane tah kami bole tak prasan sgt si Coki ni matanya merah sikit
nasib baik tak garang...jinak jer...tapi agak agresif, suka terkinja-kinja dan berdiri2 nak keluar
hahah



Ni pulak namanya Mojo, si jantan, si misai hitam!
ni suami yg beri nama...mula2 dia nak letak Jojo...Jojo Struys kot?
tetibe je hamster jantan nak bubuh nama tu kan
so tukarlah nama Mojo
walaupun Mojo ni jantan, tapi dia bersifat sgt lembut separa jantan ke ape neh? gagaga
bila dipegang senyap je dia...tak agresif sgt
bulunya pun lebih lebat & tebal dari si Coki




Coki dan Mojo ni dari spesis hamster Syria
yg agak besar dan berbulu lebat
mcm yg kami dah ade sebelum ni....dari jenis Campbell ke Winter white kalau tak silap aku
hamster kami sebelum ni pun, dah tinggal 2 ekor je lagi.
yang lain dah selamat dikebumikan huuu
sian kat dorang
nasib baik tinggal sepasang jantan & betina
tapi tak nampak pulak ade gaya2 nak bunting pun sekor tu
tu la, betinanya garang sgt....si jantan pun takut nak dekat




Nak ambik gambar2 dorang ni....punyalah susah!
dorang ni sgt agresif dan laju...tak boleh duk diam, asik nak merayap je
lebih2 lagi si Coki tu
alih-alih ambik gambar dorang ni dlm balangnya je
letak kat luar...jenuh nak kepong huhuhu



warna misai dorang, lain2 kan?
hahaha comel!!




Ni la dua ahli baru rumah kami
harap dorang ni lama bertahan dengan kami:)
buat anak banyak2 tau Coki & Mojo!

p/s: aku pernah ade pengalaman menjadi Bidan kpd hamster yg sebelum ni, satu rumah riuh dgn suara aku heee

23 Komen:

atiQah adNan said...

comelnye.. hehe rafiqy pun ade bela hamster juga tau.. hee~

buah hati nya.. said...

hehehe..ni la anggota baru nyer..mmg cute2 bangat!bagus la tak geli..ryna? hehehe..moga bertahan la depa ngan korang.yg pntg jaga makan n kebersihan..huhu..

@yue said...

gerammmmnya tgk idung dia...kaler pink!!

ungu violet said...

ahh comelnyaaaaaa!!!
geram2!!

praktis jaga hamster dulu ye.
pasni jaga baby pulak :P

dasyiralife's said...

wah!!! shumell sgt2 u pnya hamster.. i pon minat sgt2 nk bela tp my mum xbg.. terpksalan mematikan je hajat ni.. huhuhu.. anyway..slmt berkenalan..

puan.farah. said...

wa..comel giler..huhuhu..xpe..teruskan berusaha..saya tengah berusaha jugak..nanti pregnant same2..huhu

Quiyah said...

comelnyer si coki tuh..tingin plak rasa nak bela, tp MIL tak suke.. cakap die, "Nanti sape nak jaga menatang tuh nanti?".. haha, lepas tuh aku pon gelak terburai kat situ.. hehe..

BuTtErFlyInFraMe said...

huhuu comelnye!!!!

anil lutaze said...

hahaha...gile chomelll...

saya pon ada sekor ..umo dah hmper 2 thn...mule2 ade 3 ekor...tp lg 2 ekor dah mati...hak

saya suke sume pic chomel mrk..espc yg last skalik..main pelok2 plak...hak

dialicious said...

kalo camera dh gempak..gamba hamster pun nampak comel!hehehehe..tp mmg cute pun cuma geli sket..hehehe

m@Ri@ said...

oo ini rupanya ahli baru rumah hanie..dlu ade gak adik bela..tp pas dia dah mati dah tak bela dah any binatang..sbb dah takdek org jaga..kang tak pasal2 mcm aritu maria dgn mak yg kena bersihkan 'kandang' diorg..skrg cuma bela ikan je kat umah..umah makla..umah maria mmg tak bela ape2pn..hehe..malas..

littlephia said...

ingat kan sape lah ahli baru tue. hihi

phia pernah terbaling hamster kawan, sbb ms pegang die gigit. geli. terus campak.


esok die mati terus. soriiiii

diyanashukor said...

cutenyer....tp nak pegang geli....

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

sangat2 comey....

=]

Puan Jiha said...

oh sgt comel...tp saya tetap geli kikiki

cik eja^_^ said...

comel sangat hehe...
kak nanie..
nie ja cakap jer yek hehe...
kalau kita ada ahli baru kita jangan selalu ambil gambar 'dia' tau hehe..
nanti dia cepat 'tak ada'.
mula2 ja tak percaya, dulu mula2 ja bela ikan, seronok sgt sampai ambil gambar :) last2 mati huhu..

xeea said...

shomelnyeee.

tapi, sy geli nak pegang. satu lagi, tak tahan bau dia. sbb tu tak boleh bela binatang. pelihara suami je boleh lah :p

aiesya said...

waduuhhhh..rajinnyer korang membela hamster...;)

seriously comel giler..tapi saya ni super penakut..

ayayayayaiiiiiii....

Luv like this.... said...

terjawab sudah teka teki...si cumil ni upenya...:)

[ Hanie ] said...

To All:
Hee TQ TQ TQ :) sape2 yg ade hobi yg sama, bolela kongsi2 yer ;)

aleena said...

sangat cute coki n mojo..


cute!

oneyani said...

baru je tgk gambar baby2 kamu ni..sekali baca mojo dah mati...

kesian...tp xpe dah ade pengganti kan?=)

[ Hanie ] said...

aleena:
TQ heee ;)

oneyani:
erm tu la, sedih. haah, dah ade pengganti..same rupanya :D