Thursday, August 13, 2009

Si Speck Besar

kalau pandai, mane satu aku?


tiba-tiba rasa nak up gambar muda berseri ini.
berseri ke?
haha mcm doremon versi zaman 90an je aku nengok.

Dulu waktu aku sekolah, aku antara yg pelajar perempuan terbesar di sekolah.
Dah la besar, tinggi pulak tu.
Tu yg ambil gambar kelas pun, terpaksa duduk ujung-ujung sebab nak bagi laluan org lain yg lebih kecil dan lebih comel duduk di tengah dan depan.
Kalau aku yg kedepan, kang semua org2 aku overshadow.
Wide lense pun belum tentu dapat kaver semorang.

Tapi nak buat mcmmana.
Dulu makan cukup...ape aku nak makan, tersedia depan mata.
Tu yg telebih zat dibuatnya.

Walaupun ayahku selalu balik dari luar negara, dia takda nak beri anak-anak dia ni baju2 branded ke, barang2 berjenama ke...
Dah besar baru tau ade jenama2 mcm2 dan lagi murah2 di sana dari kat M'sia ni. Ayah aku lebih berkenan membeli pelbagai jenis coklat yg pelik2 dan tiada kat sini.
Beli pun bukannya sikit...sekali beli seplastik dan berpeket-peket
Mana tak terlebih zat...zat gula tak sehat.

Asal ayah balik dari keja je, aku nyendeng tepi beg dia dan mengharapkan 'sesuatu' yg lazat utk di beri...sampai ade satu masa tu, ayah aku saje je buat tatau ape anak dia ni nak,
bersendeng-sendeng la aku kat situ...
dia bole pi siap mandi semua, baru die nak bukak beg dia tu...
haha tak ke lama? :P

Pastu dulu, aku ni pengawas...ntah mcm mana tah terpilih.
Kisahnya masa darjah 4, hanya 2 org je pengawas dalam darjah 4 tu.
Sorang laki, sorang perempuan.
Bila yg perempuan tu pindah sekolah, kena la ade pengganti.
So cikgu pilih aku.
Mungkin cikgu nampak kebesaran aku tu adalah lebih layak utk diberi jawatan tu.
Nampak besarkan, org pun takut.
Dengan muka garang, speck besau...tak ke mcm versi Mak Dara tembun.

Sekarang pun ade gaya2 nak ke arah itu balik ni..
Seram!



p/s: gambar ni dicilok di facebook Liana. TQ cik not :D

15 Komen:

NURUL said...

hehehe tp tgk dlm gmbr hanie kurus tiggi jer skrg. tp zaman kanak2 memang kelakar kalu fikir2 balik :)

ungu violet said...

haha.
saya tau hanie yang mana..
atas sekali hujung kanan!

comel ape, bukan besar sgt pun :)

BuTtErFlyInFraMe said...

mmg nk gelak guling2 kalau tgk gambar lm2..

sty pun mcm hanie gak, mase skolah rendah mmg agak besar, sbb masa tu buta cantik..heheh.

mmg seram kalau jdi besar balik..saya jugak begitu.. :)best tak ayat..?

::zAsyikein:: said...

hehehhe comel2...cute ape spek besor..mmg trend kan..eehheh samela kita.. kein pn asik amik gmbr dok tepi2 tak pun bwh(dudk) sebab kang klu berdiri tgh konpem yg lain kene block.wkakakakka...ehehe

@yue said...

jumpa dh jumpa dah! :p

nurulzia said...

chomel and gebu..

nurul huda said...

alamak hani.. sy selalu folo blog awakk.. xsangka awk skola rendah same sy..

GreenJade said...

gambo2 lama mengusik jiwa kan Hanie..

skali-skali godek2 foto lama mmg best..kdg2 tesengih2 tesipu2 terkerut2 dahi..malah tsenyum simpol dlm tdo..hehe :)

anil lutaze said...

saya x jumpe d mana awakkk...alaaaa...ke saya rabunn

[ Hanie ] said...

nurul:
hee kurus sikit kot dari dulu...dulu mcm anak cina tembam je rupanya :D

farah:
aaa? tu telah dicover dgn org lain tu..kalau tak, mcm tong dram tau hihi. Straight je takde cutting huu

BuTtErFlyInFraMe:
haha betul tu, org yg pernah besar dulu, tetiba kurus, mmg akan fobia kalau besar balik. Sebab posibility utk kembali besar adalah sgt cerah :D heee

kein:
heee tu la untungnya kita dulu. Org akan nampak dlm gmbar, sayup2 mcm kurus, padahal..gedabak! kuikui :P

ayue:
hahah amacam, boleh lawan kah? :P

nurulzia:
kamu nurul dari dulu kecil dan tinggi je, haha takde ke gambar waktu skolah2 dulu? bole tayang di umum :D

nurul huda:
herk, really? haha kecik nya duniakan...bached bile yer? :D

kak jade:
hee ade yg best, ade yg rasa mcm nak simpan taknak nampak dah gambar tu :P seram!

Anil:
haha farah dah kasi hint dah tu :P Ujung gambar belah kanan...yg mcm nyonya itu gagaga

nurul huda said...

tp klau tgk kat situ, hani senior sy.. sy klas 6bidara, 1997.. cikgu hamidah chekgu klas mase tu.. hoho.. dlm gambo tu, cam chekgu bakar je

aleena said...

hehehe..cute ja wat:)

yg atas skali belah kanan kan sis:)

Leanna said...

ngeh3.. sama2.. :P

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

>> teringat zaman skolah rendah dulu..pakai skirt paras lutut

hahhahha

[ Hanie ] said...

nurul huda:
ouhhh yeke... mungkin la kot :D
haah cikgu abu bakar, cikgu kesayangan tu hehe

aleena:
hehe betul2 :P

leanna:
hee rindu kat ko la cik not

yanie:
hehe tu la, kita pun pakai dulu :P tp sampai darjah 4 je huu