Friday, July 10, 2009

Perubahan Dalam Hidup

Dengar cerita dari teman sepejabat masa sebelum kawen dulu, mengenai keadaan yg mungkin akan berlaku selepas berumahtangga, kini aku rasa telah terjadi pada aku.

Kami berdua memang obses mengenai diet2 ni & bentuk badan diri masing2, cuma bezanya dia dah berkahwin dan ada anak sorang...aku, baru sgt mendirikan rumah tangga. Menurutnya, hormon org lepas kawen, 2 bulan terawal, akan berubah..isk seram!

Sekarang, yg aku alami, nafsu makan seakan2 makin mencemburui aku. Kejap2 dtg rasa lapar, kejap2 nak mengunyah, kejap2 rasa nak mkn mcm takde hari esok gaya kunyahannya.
Lagi tak boleh tahan, suamiku adalah pemakan malam :D Jadi kalau mlm2 dia lapar, aku pun join sekali makan! Hishhh. Walaupun sikit, tapi aku rasa sgt bersalah pd badan ini selepas itu...mulalah rasa nak berjogging tgh2 mlm buta tu kan.

Lagi tak dpt nak diterima akal, sebelum kawen, kan sebok aku bersemangat waja berjogging petang2 kat taman KLCC atau titiwangsa...konon nak nampak kurus waktu hari majlis, padahal lemak berkepul jgk kat tang lengan ni.
Sekarang, bukan kata kasut sukan, batang hidung tali kasut tu pun aku dah tak nampak! Gagaga
Mane tah aku campak sebelum ni. Nampak sgt kan semangat hangat-hangat tahi ayam? huh

Sekarang pakai baju pun, aku rasa pelik.
Perut dah membuncit...kain pakai dah senteng...
Haha..nyampah!

13 Komen:

@yue said...

errr...ke hormon pembawakan budak :p
hik hik hik...

::zAsyikein:: said...

sindrom awal2 kawen...samala cam kein dulu... hubby mkn xkan kita tgk jer...nak2 dia dok rengek jomla makan sekali..temankan abg..auuww..!!! terpaksala makan..=)

Dayu said...

heheheh
sama la problem kita
tak nak makan sama, mcm kesian je laki makan sorang2
bila join..makan tak ingat dunia
huhuhu..payah la nak kurus mcm ni

dialicious said...

cepat sgt tu..takkan la dh put on weight..hehehe

[yAN!e][pUTraJAya] said...

tak sabar nak tgk dak hanie gebu
hahhahaha

Roti Kacang Merah said...

selamat masuk ke alam rumahtangga. nah, baru sekarang akan faham kalau orang kata, "waaaah, ni mesti happy berumahtangga ni... prosperous!"

hehe

i gained 10 kilos within two years of married life. ye lah, balik kerja awal tiap-tiap hari; makan malam sama-sama; kalau dulu lepas ofis hour pi hang-out mana-mana or join orang main sports, bila dah kawin nak terus balik rumah and lepak tengok TV dgn husband je.

mana tak naik 10 kilo? haha

NURUL said...

hanie mmg betoi lepas kawin mmg selera mkn mcm saya. mendadak naik selepas kawin.

anil lutaze said...

pehh....mmg cmtu er..pas kwen mmg sgt tamak haloba er...saya mengalami nafsu mkn yg sgt incredible hulk..takotnyeee

green apple said...

biasa la tu...tu namanya bahagia.

[ Hanie ] said...

kak @yue:
huiks...hihihi awallll lagi la kak ayue uitt :P

kein:
hahha betul tu, ajakan si suami adalah sgt meracun utk berdiet ye tak... :P

Dayu:
hee tu ar pasal. Dorang masih maintain, si isteri2nya yg membina badan...haha sgt tak patut :P

diah:
hahah hanie ni diah, mkn ciput pun naik, tak mkn pun naik, camno tu? kalau dah mkn gayanya, lagiii la membolat nampaknya...iskk

yanie:
ohh tidakkk cik yanie! jgnlah mendoakan diri ini begitu :D Menggebu atas tujuan 'lain', takpe hee :P

Roti Kacang Merah:
heee yer, saya sudah join the club :). Sgt happy tgk kak lin & husband dpt hadir majlis kami aritu :) Thanks kak lin.

Nurul:
hishh, tu yg seram kan? mau2 kalau badan metabolisma rendah mcm hanie ni...

anil:
hik2...tu ar anil, lepas ni berserah je la kan...(haha tetiba insap! padahal makan lalu jugak :P)

Kak D:
hee ye betul :D Kak d yg dah lama kawen pun, duk risau2 badan naik kan...inikan kami2 yg baru masuk alam rumahtangga ni, sile beri tips serba sedikit ye kak d :D

xeea said...

haha. betul2.
suami peliharaan sy, tambah 20 kilo, u! nasib mak menten. err.. naik jugak le 2 kilo. huuu

hanimndroid said...

cik puan langgan ler magazine rapi setiap bulan. keep on tuning ur head.

m@Ri@ said...

wah sudah berbadan 2 ke?