Friday, June 12, 2009

Muka Kecik-kecik

Disebabkan majlis menyambut menantu di Johor nanti, pihak tuan rumah ingin menyediakan slideshow dari muka setiap pengantin sekecik-keciknya hingga sebesar-besarnya...dengan bersemangat wajanya diri ini menyelongkar album2 yg ntah bila last aku belek pun tak ingat.

Tergelak-gelak....terkukik-kukik aku bila tgk gambar2 tu.
Macam bukan aku pun ada rasanya.

Pernah satu ketika dulu, aku rasa yg dlm gambar tu bukan aku.
Yelaa, dulu comel kurus, sampai satu waktu aku membolat, lagi la aku rasa tu bukan aku...hahaa bole?

Mulalah nak berangan bila ade anak2 nanti, mcm ni ke muka anak2 aku..
atau lebih kpd muka ayahnya? :P


Ni sape yg ajar posing angelina jolie kat budak ni pun tatau la, anak patung tepi tu pun dah sama besar cik adik oii. Nasib baik muat duk satu kerusi...tu budjet comel la kot ambik gambar mcm tu? Sekali pandang mcm daisy duck pun ade.



Ntah mana pegi la speck tu skrang...kalau ade mau gorjes aku pakaikan?
Mcm panca sitara version alaf baru...color kuning plak tu, jalan bwk pegi pasar sure berderet yg follow blakang....mengutuk aku.
Sampai nak beli brg pun, sure nanti ade yg bertanya beli kat mana..
Jwb aku,
"Saya beli masa zaman pancasitara pakcik....zaman sekarang takde dah"



Gambar ni aku suke, sebab nampak keserlahan lesung pipit aku dan pipi londeh aku.
Sekarang lesung pipit tu dah hilang, disebabkan waktu darjah 2 dulu aku jatuh longkang time bwk basikal nak lintas jambatan.

Basikal mcm erra fazira pakai dlm cerita Sembilu tu, baru je beli tak smpai sehari...
ade hati nak lintas jambatan kan?
Ambik ko...ke longkang la jawabnya
Pipi aku boleh landing betul2 dekat tepi bahagian tengah longkang tu.
Maka bengkak seribu.
Se
karang dah takde dah lesung pipit idaman kalbu...frust betul!
Kalau ade lagi, sure lebih gorjes dan comel? Kahkahkahkahhhhhh



hahaha percaya tak itu aku?

Masa aku berbadan besar dulu....asal baju je mesti berciri-cirikan kartun2 disney ke, looney tune ke. Bila aku pikir balik, sebenarnya sesuai ke aku pakai kartun2 mcm tu sedangkan saiz dan rupa wajah aku sgt matang sekali? huhu. Sure org lain ingat aku kena kejutan budaya.

Sebenarnya, baju2 tu je la yg aku muat nk pakai dan masih sesuai dgn aku
Time ni baru form 1, tak betul ke aku masih budak2?
Rupa mcm tu anak-anak aku kan? Sedangkan itu adalah adik2 aku

16 Komen:

Cik Oren said...

hahaha kak hanie..x caye je gambo last tu kak hanie..jauh beze la..

skanng sangat cunn!

tentang dhila... said...

comeinye pic 1st tu..muncung dik nun..

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

ur baby nanti mesti comel kan..
hee~

cikin said...

comeinyer yg gamba ms kecik2 tu.. tp cm xcayer la plak gamba last tu.. btul k hanie.. tp xpe.. skrg ni dh cun ape..;D

Mrs. Amie said...

alahai..comelnya Hanie.. Amie dulu pun ada patung besar sebijik mcm tue.. tp color biru..pastu ingat lagi kitorang adik beradik takut tgk patung tue.. sbb besar sgt mcm org..hahaha

dialicious said...

kelakar la pic yg last skali tu..mmg betol!hehehe..hanie masih ade lagi lesung pipit kan?tp awak mmg comel sgt time kecik.Diah x jmpe gamba masa kecik yg kiut pun..seme comot2 belaka..hehehe

GreenJade said...

alelala tiutnyer time tecit2..

mahal tuh lesung pipit..

tp..agak kempius tang gambo last tuh hehehehe

hidden.wing said...

comey nya pakai shades retro tu ;D

Suraya said...

1st time sue dengar lesung pipit leh hilang hanie..

ajaib!! betul ek?

wiena said...

somelllllllllllllllllllllllll. hahaha. sepek beso gmbr last tu yg mahal woooo..haha

xeea said...

shomel!

esp pic no 1
gewammm~

[ Hanie ] said...

juju:
haha sgt kembang kan? :P manede cantik, tak jg skrang ni, abislah...menembun mcm tu balik :P

dhila:
haha tu la, smpai ade yg kate..abisla, anak2 kami nnt muncung2 :P

atiqah:
muhehe auwww, insyaallah :D Doa2kanlah dimurahkan rezki AMIN3

cikin:
hee tu la tak percaya, sampai ayah sy bertanya, "btul ke kamu nak scan gambar tu?" haha die pun tak sangka kot?

Amie:
haha tu ar kan, tatau plak ape perasaan hanie bile ade bear besar tu, skrang pun tergedik2 nk bear besar tu jgk :P

Diah:
lesung pipit kita mcm dah ilang la diah sebab insiden jatuh longkang tu...pelikkan? haha yg terjumpa dan discan yg kuit2, byk lagi yg comot2 pun ade, itu disimpan utk tatapan sendiri sahaje :P

kak Jade:
hahaha konpius ye cik akak :D Nak buat mcmmane, saya dulu pembina badan yg berjaya :D

WLT:
haha skrang pakai mcmtu sure mcm buah nangka kan? :P

Suraya:
heee betul la kot, dah terjd pd hanie sendiri :D

wiena:
hehehe tau takpeeee. Aritu duk kemas2 bilik hanie terjumpa balik spec tu huahuhua. Mcm nak bwk pi opis je :P

xeea:
hehehe sabor2 :P

wiena said...

bawak p opis wat ape..buh dlm hantaran nanti...bg kat fazli suh simpan. hahahaha

[yAN!e][pUTraJAya] said...

hahhaa....
gambar muncung bibir tu yg tak bleh blah...hahhaha....

uish...gambo dah dewasa sket tu...awak gebu mcm cik yanie jer?

hahhahha

[ Hanie ] said...

wiena:
hahaha sgt nostalgia aaa mcm tu :P berkarat berlumut sudah...letak kat muzium pun tah tah tak laku :P

yanie:
heee tu muncung yg buat mahal tu tau. Haha lebih gebu kot :P

Didi Nadhirah said...

comel....