Tuesday, June 30, 2009

Bukan Official Malam Berinai

Memang takda majlis rasmi untuk berinai ni bagi Majlis aku aritu. Ni pun aku mintak butik tu set kan perias inai ni dtg rumah aku.
Mulanya ingat aku je nak pergi ke Butik tu nak buat inai ni pada petang jumaat tu, tapi pikir2 balik, kang mcmmane pulak aku nak berjalan balik ke rumah? Dgn kaki pun penuh bubuh inai? Mau menceceh2 inai jatuh ke jalan kan.

So ubah plan buat di rumah je, mula2 ingat dtgnya petang tapi kak Tila (indian lady dlm gambar ni) dtg dlm pukul 9.30 mcmtu. Tak ke lambat dah? huu
Takpala, gagahkan juga walaupun mata ni nak terkatup dah.

Mula-mula pilih corak, mcm simple sgt sampel yg ada.
Aku ni mulala suh tambah itu sikit, sini sikit, last2 ambik ko....dah mcm pokok je rupa tangan aku kan. Padan!
Masa belajar2 dulu, selalu jugak pakai inai tiub bersama2 teman serumah, dulu kiranya nak bagi warna inai tahan lama, duk renjis2 minyak cap kapak.

Tapi mlm tu, kak Tila tu cadangkan letak air je sebelum inai betul2 kering.
Yang jadi mangsa letak air itu? adalah ibu ku hihii. Sian dia, dah termengantuk2 dibuatnya. Mana taknya, dah jam berapa dah mase tu...tu belum lagi aku tergedik2 suruh ambik gambar kan? Hihihi kenala ambik gambar utk kenangan, bak kata encik suami,
"Kahwin setahun sekali".....heee, ingat raya ke syg? huwhuahuhuwa.

Dlm pukul 12 lebih baru setel berinai kaki & tangan. Harga yg di cas, RM 100( kaki & tangan) tambah cas pengangkutan dia rm35 (mengikut tempat)

Malam tu, seharusnya tido mcm robot. Kaki tangan keras berlapik kan bantal. Tetiba je aku rasa aku ni tido takdala lasak mana :D






p/s: Bercuti lagi hingga hari khamis untuk berdua-duaan bercengkerama bersama :D

10 Komen:

m@Ri@ said...

cantik inainya..

f a i z a h 's said...

hanie...org tuh gna inai tube brand apa ek? cantek x kaler dia? :P

fara said...

selamat bercengkerama.. haha

Fathiyah said...

amvoi2..honeymoon ler tuh :)

esca said...

cantik desgn tuuu....

[ Hanie ] said...

maria:
terima kasih :D

faizah:
brand? hee tak perasan la faizah :D Rasa nya mmg elok, tp insiden hanie aritu, org tu pesan pakai 3 jam je...tp hanie bantai semalaman, abis hampir itam inai itu huehuhue. Tp dekat kuku, masih merah sampai ke ari ini :D

fara:
auuwwww, terima kasih :D

fathiyah:
hahah boleh la sikit2 :P, honeymoon ade sikit2 ke? haha

esca:
mekaseh, tu pun sebenarnya design ikut sesedap rasa nak tambah tu :P

[yAN!e][pUTraJAya] said...

nak pakai inai gakkkkkkkk

=(

GreenJade said...

haihh yanie..nk pakai inai kena tawen2 dulu..

tui dak Hanie..?hihihihi

[ Hanie ] said...

yanie:
haha pakai je la, kan pakai inai adelah sunat :D

kak jade:
heheh tu satu cadangan yg bernas ;)

anil lutaze said...

kite sme mlm berinai...stranger yg dtg menghennakn kite...