Wednesday, May 13, 2009

Pengalaman Yang Aku Geli Nak Ingat...tapi Mahu Dikongsi utk Renungan Semua



Entri ini terpaksa mengeluarkan ayat-ayat yg kurang senang dan direct. Jika tidak selesa..sila ke entri seterusnya.


Aku dah terkena TIGA kali...pengalaman naik komuter, terkena..kena ape?
Kene RABA/Gangguan Seksual


Kes 1 (suam2 kuku extream nya)

Aku tak ingat jadinya bila...tp yg ini kurang extream. Masa bersesakkan dlm tren...aku terasa ade tangan yg letaknya betul2, di bahagian belakang aku. Bahagian mana? antara punggung A dan punggung B hahaha. Takdala melekap kat situ..cuma aku terasa macam tangan die berada di situ. Mula2 aku maafkan aje..ingatkan sebab org penuh...org tu tak perasan kottttt aku je yg perasan! tapi rasa kepelikan berlaku...rasa susah hati je dlm keadaan mcm tu...haishhh..Nasib baik tak lama...tak lama punn??
AZAB ok!!!!


Kes 2 (boleh tahan extreamnya)

Ini berlaku masa aku dapat tempat duduk. Duduk-duduk dlm 2 minit...aku rasa macam ade 'benda' duk bergesel-gesel dengan tangan aku yakni bahagian bahu ke lengan tu. Org lelaki tu berdiri. Bila tgk sebelah yg dirasai itu...adalah agak kurang sopan...bahagian bawah badan lelaki yg berada berhampiran/bergesel secara tak sengaja itu.

Tak sengaja ker haaaa?? Kalau kejap2 lepas tu org tu terperasan...mungkin dia akan rasa malu atau beredar kebelakang sikit?? Ni tak...lagi kedepan...kedepan. Lentok kiri..lentok kanan. Gesel2 dgn lengan aku. Aku yg pd mulanya niat nak lelapkan mata..terpaksa berganjak kedlm sikit kat org sebelah aku iaitu lelaki juga yg sedang nyenyak tido. Kang aku terkepit sangat ke arah laki yg tido tu...die plak perasan aku saja nak rapat2 dgn die kan? Takda MAKNANYA! Azab nak habaq mai. Aku cuba jeling2 tgk kat cermin komuter tu, kot2 la aku bole nampak muka sapa yg gatai sgt tu. Tp mcm TUA jer! hamboiiiii hamboiii hamboiiii.

Aku buat2 tido...sambil badan menyengettt nak lari dari keadaan yg menyiksa dan menggelikan itu. Nak ajer aku siku 'ape2' yg patut. Ape benda yg patut aku siku tu eyh? Bahagian bwh lelaki? Aghhh Geram!


Kes 3 (Ini yg extream sekali)

Ni berlaku beberapa bulan lalu. Aku pun tah mcmmane jadi kelu lidah ni nak buat something seperti menjerit.

Masa tren baru sampai dari kl sentral tu...memang la org ramai. Aku masuk la kedalam perut tren tu dgn berasak2. Kalau ko tak berasak...jgn harap nak dpt masuk tren tu..Selamat jalan romeo jer.

Tetibe, elok smpai kat pintu...aku 'rasa' macam ade org pegang pinggang aku. Tape lg..aku ingat..wahh wahh ade org tolong aku masuk dlm tren..takot2 aku jatuh ke lobang antara tren dgn platfom tu kan? Mase ni aku tak nampak la muka mamat ni...sebab dia blakang aku.

Angan2 jer la weeehh konon org nak membantu....tu nak memBATU!

Pastu aku try cari tempat2 yg bole berdiri dgn selamat yg ade pemegang. Tiba2...mamat tu yg seboleh2 nya nak duduk blakang aku. Sampai patutnya lane tu bole muat dua barisan...dia selit jgk blakang aku. Aku dah rasa lain mcm dah. Org yg sepatutnya berada di lane yg sama pun pelik..yg 'mamat' tu nak jgk duduk situ. Ok....takpe lagi...

Bila tren dah gerak....die memulakan projek. Tangan die elok landing cari peha aku! Aku dah saspen dah time ni. Aku try cuba tolak tgn dia dari peha aku. Dia try jgk2...nak pegang...EwaahhhhhhHHhh!!!
Ade dlm 3, 4 kali aku berusaha kaliskan jari2 die tu...tak berjaya! Aku cari plak jln nak menyusup masuk lagi ke dlm tren tu supaya bole lari dari laki bodoh tu. Tapi tak berjaya...sebab mmg FULL tahap sardin basi dlm tu!

Pastu...berhenti kat stesen angkasapuri...aku dpt beralih sikit kedlm. Si laki tu pun turut beralih kedlm. Aghhhhh! Tensi!
Time ni die dah berdiri bersebelahan aku...aku nampak tangan dia penuh BULU roma. Dlm kepala aku, ni sah2 tak india...banggali....tak pun bangla! Tp mmg pemakaian dia smart la...baju kemeja, masuk dlm seluar lagi. Aku takot nak tgk muka dia...sebab aku taknak terbayang dah rupa wajah org yg gila tu. Huuuuu

Kemudian...aku ingat dah lega sikit sebab die dah tak berdiri belakang aku...dan die nak keluar next stesen rasanya. Dia pegang2 aku dulu...pastu try nk pegang buah dada aku pulakkkkk!
Pastu terus keluar dari tren tu.
Aku?? Terkedu, terkejung kat situ.
Dlm hati...aku sumpah seranah org gila tu sampai balik rumah.
Lagi ramai org yg berseksian, skirt2 pendek nampak lurah dan malatop...dgn yg berkebaya, bertudung ni jgk ko nak puaskan nafsu seranah????

Sejak tu...aku fobia nak balik awal dan bersesak2 naik tren. Biarlah lambat asal tak ternoda lagi :-(


Pesananku kepada semua...lebih berhati-hati dan cepat bertindak sewajarnya



p/s: TQ kepada yg telah wish birthday dan doa2 kalian. Aku doakan semua pun bahagia khendaknya :D


17 Komen:

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

hanie dOk mane?
kesian nye...~
sebab tU lah saya tak sUka naik train.. sangat tak sUka.. kadang2 dalam bus ade jUga yang cuba wat camtU tapi saya takde diam diri hee~ takpe da kawen nanti da ade orang hantar kn..?

Mrs. Amie said...

Amie dh lama tak kena sbb dh 9 tahun kot tak naik public transport.. tapi masa skola dulu ada.. org tue dok blakang Amie saje je dia pegang badan kita kat celah2 kerusi bas tue.. krg ajarkan.. pastu amie jerit, dia pura2 kata apa? siot jer..

pastu ada 1 lagi, bukan dlm public tport.. masa nie konon nak celebrate tahun baru kat KLCC.. kan bersesak2.. Amie n fren dan juga merangkap bf ketika itu (En.Suami la skrg), tgh jalan la nie dlm ramai2 org nie, skali ada foreigner nie dia raba punggung ek..Amie terus jerit pastu bf Amie time tue (suami tau skrg..ingat..heheh), terus tanya kenapa.. kak amie katalah dia raba kak amie.. ha ambik, bf kak amie time tu terus bagi penumbuk kat muka dia.. pastu semua org dok tenangkan bf amie tue..bila bf amie tu ckp, dia raba gf saya, terus sume org tolak dia ke tepi.. ha padan muka dia..

lain kali Hanie jerit kuat2.. biar dia malu...berani kerana benar...cewaaaahhh..

fizz said...

uwwaarrghh apesal tak jerit. org2 camtu patut dikasi je. gatal nk mam. tolak jatuh dpn komuter lagi bagus!!! eeeee emo emo emo

@yue said...

sapa bilang GADIS MELAYU tak menawan..tak menarik hati..*nyanyi...

perkara yg boleh di lakukan ketika itu:
- pijak kaki..*ni slalu buat klua da percubaan..haha..lantak ko lah...
- siku kt mana²..
- tolak balik skuatnya..

nurul aziyana said...

pttnyer sepak jer org mcm tuh..hahahha pastu jerit dlm train mcm erra fazira buat kt osman kering dlm citer per tuh..lupe dh...ish yana penah tau dlm bas tp die xbuat kt yana cuma die main alat sulit die dlm bas,mcm melancap la kot..bengong betul jantan tuh xmenahan2..org tgk pun xmalu..ish mmg xleh trima akal ar

Dayu said...

tu lah
kalau kena tak tau nak buat pe
nak menjerit pun takut..
isskkk..
seb baik dah tak perlu bersesak bagai naik komuter dah

xeea said...

euwwwww!!

sy pun benci naik tren mase sesak.
kalau boleh, pakai baju perisai besi, hanie. siap ada senjata tersembunyi lagi bagus.

biar dia raba2, pastu tetiba tangan kena letrik ke, sepit ke.

padan muka.
haha

Yot | is | Yati said...

tak suka gak balik awal sebab sesak sangat. sanggup balik lambat. urgh..penah gak terkena n terkedu tapi tak la tahap ekstrem ketiga tu. tahap2 terperasan jek kot. tah ler. letih la mamat2 tak reti duk diam ni. nak2 yang tua ganyut..urgh! saket sungguh! lrt tahan lagik. kalau komuter jgn la..memang macam sardin basi kan.

Cik Oren said...

kak hani..dulu juju pnh kene jugak..time tu kuar reramai ngan momo seme..dlm monorel yg sgt sesak itu..ttb tgn org india ke bangla xtau la...raba2 kat blkg..juju terus menjerit time2 tu jugak..abih seme org tgk die..plak tu cepat2 die kuar mase monorel tu benti..tahu takut agaknye...mana x nye seme org tgk die...pdn muka...die ingat sesuka ati leh raba org..bongok betul...

m@Ri@ said...

wah takutnya denga..maria tak pernah ade pengalaman mcm ni..sebab jarang naik komuter..dulu2 time study kat KL adelah naik..tu pun sll lepak ngn geng2 sendiri..so diorg ni mmg jaga kami lah..tp hanie kena hati2 tau..org mcm tu bukan boleh kire..takut ramai2 lg sedap depa meraba..jg diri yek sis..

ungu violet said...

saya pun penah kene.
terima kasih kepada beg sekolah yang berkulit keras kerana jadi senjata hempuk kepala mamat tu!

aMAZy EVE said...

uihh yang ni linda penah kena kat pasar mln kln TAR...ader sorg mamat bodo ni aderker patut jln punya lengang (masa tu pasar mlm bru bukak)dier leh jalan2 dekat2 (dlm arah berlawanan dan try utk mengrab my boobs..owh mmg fuckerdamit..tp sbb linda dh leh agak dier ni bodo bangang...sempat mengelak dan maki dier kuat2!sumer org terkejut...tp biler diorg dgr linda maki sumer orang pakat boo die...lain kali buat jer sumthing yg drastic...bru diorg tak berani...diorg assume klu kiter jerit kiter akan malu...sbb tu diorg berani...

opss sori..excuse my language...geram lak tiber dan teremo~

dialicious said...

saya pun xtaulah nape bile kejadian tu berlakon kite jadi kelu kan...saya maki diri seniri kenapa x marah die gile2..mungkin malu&mengharapkan die tak sengaja kot..

modusoperandi111209 said...

yakdish! kepada org2 yang tiada akal itu!

[ Hanie ] said...

Kepada semua komen:Tak sangka pula ramai jgk yg pernah alami benda yg sama, malah ada yg lebih dasyat kan? Terima kasih kerna sudi berkongsi pengalaman, walaupun geram dan sakit ati, tp tu mengajar kita lebih berhati2 dan alert di masa depan.

Wahh ade yg berani betul yer? Utk kita...setuju dgn setgh pndapat, bila dah tiba waktu mcmtu, otak jd tatau nak buat apa. Yg tau, duk diam je la kot, kang kita jerit..tibe laki tu kata mcm ni,
"ehhh mane ade....ko je yg perasan!"

tu nak kate ape? ade org yg nmpak same ke? lain la kalau ade buktikan. sbb tu lah otak lebih berpikir adakah wajar menjerit atau tak huuu. Mcm aku ni...kan ketaq tak bertempat kuikkuikui

~*Dandelicious Princess*~ said...

hye.. saje-saje singgah terjumpe enrty ni. pernah dengar kat hotfm.. bawak bekal jarum. Pin kan kat tudung. Bley jugek pakai pin brooch. Tusukkan saje ke bahagian yang bergesel tu. Kalu bahagian yang bergesel tu ialah #%#%^$, hah! naseb la die. sape suh gatal. Tadak kesian nye. Hoho!

[ Hanie ] said...

heee..bagus jgk cadangan tu. kalau dpt cucuk kuat2, sure puasss! ;) Thanks for sharing eh