Monday, April 20, 2009

Tekanan!

Ingat entri ini? Pelamin

Ujung minggu lepas, aku ke butik itu...Kami berbincang dan finalize beberapa perkara apa yg aku nak, dan apa yg aku perlukan dari mereka. Tapi aku agak kecewa dengan hal pelamin anganku itu.

Aku kalau bole nak guna Artificial flower jer, daripada menggunakan Fresh Flower, budget aku untuk pelamin ni, aku taknak spend begitu banyak sebab tu kalau bole, aku nak kurangkan ape yg boleh. Bila mahu pelamin spt yg aku anganku tu boleh (tang signboard tu) Tapi aku tanyalah plak, kalau tgh2 dah ok, yg kiri kanan nya mcmmana plak rupanyakan?

Akak tu ckp, kalau nak guna Artificial flower, tak banyak bentuk yg boleh buat, soooo limited! Kalau fresh flower, ko nak lentur ke, nak buat bulat ke, lonjong ke, terbalik ke, pun boleh, sebab die boleh dilentur. Tapi kalau bunga tiruan, memang sukar! :(

So, mcmmana aku nak buat eyh? Boleh ke tgh2 (signboard) tu guna artificial, then yg kiri kanan guna fresh flower? kah kah kah. Adoiii, pening aku dibuatnya. Kalau guna fresh flower, just add up RM 1k lagi. Danggggg.....

Ke murah? haihhh, ni tgh nak menyevey kalau guna artificial flower, design mcmmane yg sesuai utk signbord tersebut.

Aku pun satu...demand, nak gubahan yg bulat siap vase yg tinggi2 mcm ni, yg bunga bulat kiri kanan tu. Btul ke kalau guna artificial flower, tak menjadi?

Sumber dari Nas Great Idea


Hmmm
Macam mana eh? Berdebar aku dibuatnya.....

Ouh yer, our Hiv Test telah berjaya :D

Ramai org jgk kat Klinik tu, kene tunggu agak lama. Tapi part yg aku tak berapa nak pas tu, time nurse & doktor interview serba sikit kepahaman aku pasal HIV/AIDS ni...hahaha

Dah lama tinggal bab2 menghafal ni, bagi pamplet pun tak terhafal! Otak LEMBAP!
Baca tang ni, sini lupa...baca tak sana, sinun lupa. Boleh?

Sampai doc ckp, "Ni tak boleh kasi pass ni,saya tanya tak dpt jawab ni :D"

Aku gementar okkk. Lagi satu sebabnya, aku dah terjeling keputusan HIV aku kat meja doktor tu, jeling2,  Negatif, tu yg ilang terus ilmu di kapala ni...heuheuheu.

Boleh kawen dah eh? :P


15 Komen:

@yue said...

aik..mik hiv test pn kene intebiu ke..dasat!..

emmmm...up 1k tu leh pensan!
kene tnya yg pakar psl artificial flower leh lentur² buat bunga tinggi ke tak..adoiii...

ungu violet said...

hanie,
boleh gabungkan fresh flower dgn artificial. jimat siket..

sekarang bunga mahal!!!!

f a i z a h 's said...

aik negative ek? apsal sy pnya non-reactive? huhu...depends la kot asalkan jgn positif kan? ahahha..
Hani nk wat design pelamin yg cenggitu ke? perghhhhh gempak~

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

yerp.. arti flow takleh wat camtU sebab keras kn..
ala dear..~
buat je sendiri...
beli vase tU kat mane pUn ade jual..
then bOle pakai balik...
n beli fresh fLower sendiri tak banyak mane pUn...n ubahla sendiri..

fyi, rm1 k tU my mOm tempah untuk fresh fLower kat uma kami tok wedding my sys.. bole dapat satu rumah fresh fLower tau...

btw rm1k kena add tok fresh flowers mmg tak worth it laa...@pUn u beli bunga sendiri n suruh je deorang ubahkan.. heee~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fizz said...

hanie! hiv test katne yg bole walk in tu? meh share. aritu kite pegi kat AU keramat, setapak ngan jelatek sume xleh. huwwaaa

dialicious said...

fizz..paling senang pegi je klinik ampang..after ampang point tu..hehehe..menyampuk laks..

hanie..kalo tambah rm1k utk fresh flower tu baper total cost pelamin?sbb diah dpt pelamin fresh flower rm2.5K aje..boleh tiru design camni gak.otherwise..utk vase tu,u cucuk sket fresh flower bahagian depan.yg belakang2 tu pakai artifical je.x kesah sbb gamba dr depan je kan.ke ade photographer snap dr belakang?hehehe

nurul aziyana said...

rase mcm blh jer kalo nk guna artifial flower pun sbb yg yana punyer ala2 gtu gka pelamin tp tukng hias pelamin tu cakap mmg guna artifial flower, buat bentuk luv lg

Mrs Zamzuri said...

ape plak tak ley pakai artificial.. tgk tukang buat pelamin tuh terer ke tak terer jek. dia nak extra income tuh pesal la ckp tak ley kot.. nk senang lagi? p beli sendiri fresh flowers tuh suruh dia buat! mesti murah!

Mrs Zamzuri said...

awak jangan tertipu... pelamin saya semuanya artificial! indah bukan? hahaha..

Anonymous said...

hello..regarding artificial flowers,sebenarnya boleh je lentur2 malah lebih senang sebab tangkai bunga tak mudah rosak. i think tukang pelamin u ni nk buat fresh so dia ckp mcm tuh..just ckp nk artificial flowers kalau u betul2 nak.
tRuly tO be mYself 'Qa, fresh flowers ni beli mmglah murah tp bila dah sibuk2 tuh takan pengantin nak cucuk bunga kat pelamin.takan ada masa. fresh flowers murah tapi manpower mahal nak buat because it is not easy to do it.
hanie, if you think artificial flowers pelamin is the best choice then go for it okay! :)
p/s: sory kena anon nanti letak nama org marah plak :P

[ Hanie ] said...

@yue:
a'a, interview sikit2 je, nak tgk kepahaman kite antara HIV & AIDS :D Tp tu pun buat ketaqqqq je! :P

ungu violet:
gagaga tu la, dah la ekonomi meleset, duit dlm poket pun bole tahan lesetnye..adoiii, tu ar, nak kene berkerah jgk kata nak artificial tu je :D

f a i z a h 's:
hehe, borang JAIS lain dgn borang2 kwsn lain, tunang kite pun, ambik dari JAWI ade non-reactive semua. Kalau JAIS, Positif & Negatif :D Haha, takdela mcmtu, angan2 jer lagi :D Insyaallah, kalau berbudget mcm tu

tRuly tO be mYself 'Qa~:
ouhh cmtu eyh, tapi rasanya boleh je buat ala-ala mcm yg kite nak tu pun dah ok dah :D Takdala to be exact, mmg tak sama rupenye dgn fresh flower, dpt tempiasnya pun jadiii laaa kukkuikui. Nak buat sendiri? hehe taku tak tercukup masa je :D

fizz:
hanie buat kat klinik kesihatan kg pandan, berhampiran IKM kg pandan, desa pandan ;) Mari2 lekas2, situ senang, tp org ramai, parah jgk dibuatnye heee

dialicious:
kite pun terpikir gak nak tanye diah pasal klinik ampang tu, tp terlupe :D

erm, 2.5k tu, utk pelamin sahaja atau campur yg lain2 lg diah eh? haa? boleh eh campur2 mcm tu? heheh mane tau, fotografer tu terlebih kreatif semua pun die ambik :D

nurul aziyana:
oo yeke. Tu la, kite rasa pun bole, cuma skrang tgh nak cari contoh yg guna artificial tu, then terus tunjuk kat butik tu :D Kene ade bukti, baru dorang percaya hihihi.

mrs zamzuri:
hehe, taktau la bab tu maybe la, sape berniaga taknak untung kan?

ahyooo, anda punya pelamin nampak mcm fresh! Tu la kan, nampak takde beza pun antara artificial or fresh kalau dari jauh :D Niceee

Anon:
Thanks for your opinion. Btul jgk tu...lagi bole pintal sana sini ye tak? hehe. Mmg pun, my mum yg taknak guna fresh flower, sbb bg die, agak membazir, sebab lepas tu, mcm syg je nak kene buangkan bila dah layu byk2 mcmtu? huhu Tu my mom opinion. Tp ade betulnya jgk :D

dialicious said...

2.5K tu pelamin simple fresh flower.lebih kurang cam dlm mag ratu sehari/pengantin yg iklan concorde hotel.pasan x?termasuk 1 arch,8 walkaway n hiasan meja mkn pengantin.email me at malaygirl83@gmail.com for more info..eceh...hehehe

[ Hanie ] said...

eeehhh? mcm murah je. huhuhu. TQ for the info diah ;)

hidden.wing said...

hanie, saya pun rase boleh pki artificial flower....idea diah tu pun best..jimat kos kite :D

[ Hanie ] said...

hehehe..akan diusulkan segala idea kpd butik itu ;) TQ ye