Friday, April 24, 2009

Terima kasih di atas pemberitahuan kamu2 itu


gambar sekadar hiasan untuk mengcantikkan entri


Situasi 1

Kawan:
Hanieee...kau dah nampak berisi laaa
Aku: Yeker??? Baju aku besar kot arini.....
Dalam hati, rasa macam nak bakar lemak2 dlm badan ni sekarang jugak!

Situasi 2:

Adik guard: Akak, lame tak nampak. Makin berisi la akak sekarang ni.
Aku: yeker? Tu la..kannnnnnn......
Di dalam hati menyalahkan diri sendiri kerana memakai seluar ke ofiz arini!

Terima kasih semua....kerana telah membuat aku risau tahap bahaya dan telah terasa mahu tanam niat untuk berjalan kaki pergi dan balik dari Shah Alam ke tempat keje!!

Mana taknya...
Kalau makan, lalu sahaja....
Excersise.....malas. Nak harapkan aku berjalan pagi2 dari stesen komuter bank negara ke stesen bas tepi sogo tu ari-ari?

Memang tak cukup Hanie...tak cukup!

Haruslah membuat kesedaran fizikal dan mental, bahawasanya...badan kamu tu dah membulat.

Nak kawen kan?


Baju dah tempah kan?


Ke aku sanggup nak pakai sarung nangka renda-renda nanti kalau tak cukup kain?

Fikirkan.....

12 Komen:

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
makan mmg lalu je kn..
hee~
ku juga sedang gemUk ni heehe..
takpe chaiyOk!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wiena said...

hanie..diaorg tipu hanie je...wina yg jarang tgk hanie ni tgk hanie kurusss je. heh..xyah la dok risau bagai. kamu kan suka exercise atas katill...hahahaha..teruskan usaha yg gigih. nak tau gemuk ke tak..rahsianya tanya ibu. sbbnya ibu2 xpenah tipu anak2nye...serius...kalau gemuk ke berisi ke kompem dia akan ckp direct. okehh??? miss u la dear. uhukssss

nurul aziyana said...

hehhe haruslah exercise kalo org dh tgur gtu kang xmuat sia2 jer tmpah baju tu..

anil lutaze said...

chaiyok2...haros byk menahan diri ...hik

**waa...hani pon penah beli bunga tu er..tp knpe org tu campor2 kan erk...yg bunga thn 5 thn tu..tahan x sampai skrg???

My's itu aku SyanG... said...

okla 2 cik hanie tak la gemuk just chubyy so sweet ler ... mai nie nak gemuk2 tak mau gemuk la h3//...

@yue said...

ala skittt je...bru rsa nanti cam bental peluukkkkk...

*larikkkkkk!

ungu violet said...

sempat lagi kot nak kurus???hehe..



praktis sanding nampakkkkk???!!!!

;p

dialicious said...

DUn worry lagi dkt nak kahwin nanti mmg x sempat nak mkn pon.automatik akan jd kurus semulajadi..jgn pressure2 ok!hehe

[ Hanie ] said...

tRuly tO be mYself 'Qa~:
haha tau takpe. Tu yg merisaukan tu, tiada kesedaran dlm diri sendiri ini nak kurus..hehe

wiena:
gagaga sebab hanie penah lg kurus dr skrang ni. tu yg dorang ckp dah berisi kot eh? huuu. Atas katil? hahah takdan dah skrang ni, naik atas katil, terus belayar smpai ke pagi...camno? :P Neway, congrats tau? ;)

nurul aziyana:
heee tp tu yg malas tu :P Bila badan dah letih, perut dah kenyang, katil je yg nampak tu tak ter'excise tu :P

anil lutaze:
hehehe baiklah, demi kepentingan hari bersejarah ye tak? :D

My's itu aku SyanG:
hehehe anda tidak berada di tempat kami2 yg chubby ini, tu yg rasa lain hihii. Manusia, mmg tak pernah puas ye tak? :P

@yue:
lepas kawen nk jd bantal sikit, takpe. Sebelum kawen haruslah menjadi bantal empuk je huhuhu.

ungu violet:
sempat kotttt. Tp mcm tak sbenarnye :P
haha tu la, tu pun pengantin yg suruh..hee kami yg naik segan :P

dialicious:
heee, yeke kurus? kang makin naik kang mcmmane diah? tensen, stress, dan mcm2 lagi membolehkan kite mkn dgn lebih byk :P Harap2 x mcm tu la kan

Fathiyah said...

boleh je kalo awak nak trn kan bbrapa kg.sempat tuh.aset takpe berisi.biar mantap.cewah ;p

aiesya said...

adoi..yeke hanie??

faham2..sebelum kahwin mesti nak kurus n mengancam..!!

hehehe...

hanie taknak try PB ke..??aisyah pun dah pki sbb pas kahwin naik 10 kg!!!! giler kan..?? satgi member aisyah pki tgk die kurus jer..tak exercise pun..(sbb aisyah sendri pun malas!!) hahahaha!!!

hehe...nways..njoy preparing for your big day!!! ;)

[ Hanie ] said...

Fathiyah:
haha tu ar, btul2. Tp bilakah akan turun beberapa KG itu?? Dang! tu yg tak sabor sgt tu..hee

aiesya:
huuu 10kg? wahh tu sebab bahagia dgn suami terchanta tu, ye tak ;)

Ouh PB eh? hihihi tgkla nanti, kalau takde cara yg lebih baik :P Mekaseh, dan selamat sama2 menurunkan berat ya! :D