Wednesday, March 25, 2009

Silalah Buat Sesuatu sebelum Aku Buat Tindakan Drastik!

Selain aku menghitung hari majlis perkahwinan aku, adalah dengan ini aku mengatakan, aku juge menghitung hari untuk TIDAK atau mengurangkan penggunaan pengangkutan awam! terutamanya Komuter!

Semalam, tahap sabar kami penumpang2 komuter agak dah tak boleh nak tahan. Rasa nak melompat joget-joget kat landasan tu buat mogok.

Mana tak nya....ketapi yg dijadualkan dah la lambat, kalau mengikut jadual sebenar dah boleh 2 train lepas. Ni tunggu pukul 6, pukul 6.45 baru sampai...Tak ke hangin?! Dah la kena berdiri. Penumpang plak ramai amat...dah 3 trip train punya muatan, tak mcm sardin akhirnya train tu?

Aku ni dok pasang telinga jer dok dgr akak2 ni bebel pasal train lembap2 ni. Aku pandang2 jeling2 jer...dalam hati, mmg mcm nak masuk join.

Dah tau time2 org balik kejer ni, kalau ade problem, kene la solve cepat dan sepatutnya takyah la nak ade problem2 ni time2 mcm tu. Bukan baru semalam start perkhidmatan ni ye tak. Haihhh..

Aku dgr, akak tu dah byk kali bg komplen surat rasanya..tapi takde pun perubahan. Agaknya la kan, komplen2 tu dorang buat ape eh? Nak sangat aku tau....

Bila tren dah sampai, haruslah berebut. Tak larat aku nak tunggu lagi nak lepaskan train begitu sahaja...ingat apa, aku takde keje lain nak beratur berejam2 naik patah pinggang aku ni?

Dah tau org ramai nk masuk, yg penumpang nak turun awal2 tu, boleh tak bersiap sedia awal skit? Ni pintu dah terbukak,baru nak bergerak dari tempat duduk. Adoiii...dah tau perjalanan dekat, takyah la duduk. Bagi la peluang org yg nak turun stesen yg ke sepuloh mcm aku ni ha. Shah Alam & Subang Jaya, mmg tempat spot org ramai turun.

Pastu, aku la yg tertolak2 nak kene kluar balik. separuh jln train tu aku dah masuk pun. Sabor jer laa...kerana ada sifat perikemanusiaan inilah, maka dengan tiada bunyi yg kluar dari mulutku...aku pun berganjak. Akak2 yg lain dah mengomel dah...

" Dah tau nak turun awal...awal2 la dah ready!"

Tekanan!
bukan takat tekanan perasaan, tubuh badan, mental jer, Tekanan deria BAU pun...memang menyucuk2 idung ni! Nak buat mcmmane, semua org pun baru balik kejer, ade je la org yg bau kurang enak. Lagi bengang, time sempit2 tu la, ade yg nak buang angin kan?????

Memang tak dpt nak kepit idung la jwbnye tangan dah terkepit. Berkerut-kerut muka je la yg mampu!

Tu la yg aku MALAS nak balik awal tu. Aku balik lambat pun contoh pukul 9p.m pun, ade train problem. Haihh...kire itu boleh tahan sikit, sebab org tak ramai.

Tolonglah buat sesuatu....

Bagi yg tak alami situasi mcm kami2 ni...anda bertuah. Tapi kalau you all rasa mcm nak TRY kan? Cukup 2 atau 3 hari jer....sure you all serik...hihihi.

Dah la...tak baik bakal pengantin bebel2. Tapi tak baik jgk buat bakal pengantin ni marah kannnn? Huuu

10 Komen:

ungu violet said...

tak suka naik komuter, lambat dan busuk!!!

@yue said...

wawaaa...
tahap kesabaran bakal pantin dh memuncak nmpaknyaaaa!
kta seruuupaaaa....

ade akk tu kata, tren lmbt sebab bg jln kt ketapi barang jln dlu..sbb ketapi brg ni byk 'masyuk'...huhuhu...

m@Ri@ said...

sabar ek bakal pengantin..dulu dok KL sll naik putra..

sTory oF Me..... said...

syukur sb x perlu merasa ape y hanie rase...harap hanie sbr le bebanyak k

Mrs. Amie said...

amie dah lama giler tak naik public transport... agaknya 1 hari nnt klu kena naik public transport, mesti pengsan lagi tgh jalan...heheh..

sabar yer

wiena said...

miahahahahahaha...saya dgn ini dapat rasa perasaan anda bagaimana. maka dgn itu belilah kereta sbgai perhiasan diumah mahupun dikala mau berlibur saja guna. dear...bawa la kete wat carpool ngan org setmn. ker u nak i jd drebar u. muahahaha. u tukang bising dok sblh boleh??? huhu..i miss u as my co-driver.

-v-~~geina~~-v- said...

hai hanie...
wa...mesti tgh sibuk wt persiapan kan...eee jgn bebel2 sgt..tk lama lg nk jd pengantin baru..ehehe..=P

so mcm mana??dah ready???=)

nurulzia said...

sabar yek babe...jgn stress2 sgt ok..

Dayu said...

dulu masa guna komuter, masa mula2 masuk JKR dulu..
berulang seminggu dari KL ke shah alam adalah sgt seksa
bersesak2
dah lah kena diri sepanjang laluan
seksa weehhh
tolong lah upgrade komuter tu

[ Hanie ] said...

ungu violet:
hahah statement yg sgt terus terang ;)

@yue:
haa, yeker? nak tanye, brg tu ade perasaan ke tak eyh? kang org2 yg naik komuter ni ngamuk..barang2 tu boleh buat apa? gegege

m@Ri@:
putra boleh tahan lg...cepat, dan laju. tp kalau putra tu tergendala, jenuh terperangkap bwh tanah! iskk

sTory oF Me:
hehehe SERONOK tau! boleh latih diri utk mendapat darah tinggi :P

Mrs. Amie:
ni bukan akat pengsan dah amie...nak bernafas pun blum tentu lg tu kalau dah terkepit di celah2 ketiak org huu

wiena:
hehehe...yer yer, bwk kete pun tensen jgk...tensen dgn jem pulak :D Pasal kete ni hanie ade masalah lain pulak, suke sgt nak buang air kalau tgh drive. Sgt tak best!
hehehe co-driver eh? sama2 jerit bile org lain buat problem :D

-v-~~geina~~-v-:
bolehla sikit2 :D Adeh, mcmmane tak marahkan kalau mcmtu jdnya? Takpela, pasni kene latih diri...tahan jer. Kalau org buang angin dlm tren tu pun...senyummm je buat2 wangi kan? huuu

nurulzia:
insyaallah...akan memperbaiki diri ini:D

Dayu:
tu la pasal, keadaan masih sama. Bila tah nak ade perubahan. Dulu PM pun dah naik komuter nak tau ape yg kite2 ni alami..tp mcm tu jgk kan? haihh