Monday, March 30, 2009

Review Filem Talentime!


BEST!

Jalan cerita yg menarik. Seperti biasa pengarah Yasmin Ahmad mengetengahkan budaya dan kaum2 masyarakat di Malaysia. Walaupun kadang2 terasa macam di 'alam' yg lain sebab lama jgk adegan sesuatu kaum yg ditonjolkan...tapi bagi nak memahamkan plot cerita....ianya menarik.

Cerita ni takdala straight forward, tapi ada diselitkan penonton harus berfikir sendiri. Ada plot cerita yg tak payah di olah begitu mendalam asalkan penonton paham pun dah cukup.

Yang aku sangat berkenan...lagu2 dalam filem ini memang malatop! Aku rasa 1st time aku dgr lagu2 ni dlm filem ni....ker dah ade artis yg main kan? Kalau ada silela memberi tajuk2 lagu yg di mainkan dalam filem ini yer. Sebab aku tak dan tunggu sampai abis nak tgk senarai lagu yg dimainkan di akhir cerita. Dah ade senarai lagunya sajer :D Talentime Song List

Sebabnya? Filem ni membuat kan aku berderaian air mata! kah kah kah...bukan aku sorang aje ok? 'ada' lah beberapa lagi...hishhh...so touch!

Dan sesungguhnya....kami telah menyahut 60 Earth Hour...yer ar, dok dlm wayang time tu utk merehatkan minda...mmg la pengurangan penggunaan elektrik/lampu telah dilaksanakan kan? Boleh pakai ke tu? Hihihi.

Rasa rugi plak tak tertengok siaran langsung Earth Hour mlm tu...tahun depan buat lah lagi...aku nak nikmatinya jugak! :D

8 Komen:

ungu violet said...

cerita Yasmin Ahmad tentunya cemerlang :)

Anonymous said...

yess filem YASMIN mmg best! sediakan la tisu byk2 yek..hehe..

m@Ri@ said...

tak sempat g tgk lagi..next week kot..citer yg sll die wat unik kan..i loike..

[ Hanie ] said...

ungu violet:
tu ar, tak rugi tgk ;)

Anonymous:
btul2...time tu sempat capai t-shirt yg menjadi selimut badan ni jer...tisu tak dan cari :D

m@Ri@:
ouhh..bagus2. Pasni boleh review pulak :D

[yAN!e][pUTraJAya] said...

depa kata syok...
nak kena pi tgk la..

hehheheh

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥

*********************************

[ Hanie ] said...

Silelah ke pagung!

p/s: citer upin ipin kat mana ade lg buat tayangan eh? :D

mieza said...

lebih rela tgk talentime instead of confessions walaupun im a huge fan of sophie kinsella's novel..tp at d same time sume movie yasmin ahmad pon wa layan..haha..adeh tersepit

[ Hanie ] said...

huhuhu...tgk saje semua2 ;)