Friday, February 13, 2009

Jawapan Yang Kadang-kadang betul jugak

You all biasa dengar atau pesan pada orang:

"Jangan makan berulang air, nanti perut buncit"

Pernah?

Pengalaman aku, bila di pesan kepada orang, ada yang menjawab begini:

"Abis kalau makan bihun sup ker, mee tomyam ke, yong tau foo sup ke, bukan ke makanan2 tu ade cecair jgk? Tak dikata akan buncit pulak?"

Erkk...
Nak jawab mcm mana tu yer? Betul jugak. Lagi la kalau makan bihun sup tu, kejap hirup sup, kejap makan bihunnya...haa tu bukan berulang2..kadang2 tu sekali gus!

Sebab tu la kot, walaupun aku makan bihun sup jer pun, konon nak diet la katekan, tang perut tak turun-turun jugak! membolat ada! Iskkk.

Nak kawen ni...tgk badan aku makin dipam-pam. Adoi...tak makan nanti, pengsan dan menggeletar perut alasan! Bila makan, naik badan pulak...camno?

Puas la aku duk lumur satu badan losyen Mustajab kak D, saya mengikut saranan anda :D kat bahagian2 yg bermasalah. Memang la beranginnnn je rasenye. Tapi tak mengecil2 pun? Last2..aku yg hangin!

Sekarang...aku dah kurangkan minum minuman berais. Minum yg suam2 jerrrr...Tapiiiii kalau aiskrim aku tak sanggup nak pantang..boleh? :D

Haih, tertekan la bila pikir pasal berat badan ni. Ada tak bende yg lebih mujarab nak turun berat badan cepat. Dapat turun sikit pun jadi lah...

Nak fitting baju kahwin pun, aku tak konfiden nanti.

3 Komen:

nanonano said...

sameeeeeee la mslh kite ni hanie oii..
rase nk meroyan dah pikir bab perot ni,
nak nak bile dah jumpe baju yg berkenan,
tp tang perot agak sendat,
maunye terpikir 56kali,
bley ke ambik baju tu dgn keadaan perot yg agak comey skrg???
haishhh,,,
*sambung meroyan semula*

m@Ri@ said...

ya sy pun mcm tu..bile dah kahwin ni sy lagi membesar...huhuu..

[ Hanie ] said...

nanonano:
hahah tu ar kan...lagi tensen nak diet..lagi bernafsu nak mkn :P Isk2
m@Ri@:
hehe tu besar lepas kawinplak yer? he takpe2, hati sedang berbunga kan