Tuesday, February 10, 2009

Cuti Thaipusam

Disebabkan konfius dengan cuti Thaipusam ada insiden di awal pagi Isnin.

Isnin, pagi,jam 6 pagi:
Ibu:
(Ketuk pintu) Laaa kamu tak bangun lagi...tak pegi keje ker?
Aku: (Dalam mamai bukak pintu) Arini cuti la bu........
Ibu: Eh KL mana cutila time Thaipusam...selangor iyer cuti...
Aku: Cutila...tahun lepas cuti (kot tahun lepas jer die bagi cuti, ntah2 tahun ni kene keje?)
Ibu: Ibu ingat lagi...kalau time Thaipusam, org2 selangor pergi shopping kat KL (contoh yg sgt relevan)
Aku: ouhhh yeke. Tah, rasenye cuti kot...org ckp cuti (berdasarkan komen-komen anda semua)

Dan sambung balik tidoooo. Masa perbualan tu, mata tak bukak lagi sebenarnye tau :D

Hihihi...boleh ibu aku ingat pasal shopping org2 selangor?

Dan citer pasal Thaipusam tempoh hari...aku tak pergi pun. Rasa berat hati....dah la bulan tengah mengambang siang malam, paham ke tak ni? So mood, 'agak' mendung jer :D

Jadi tunangku saje yg pergi ke Batu Caves tu dengan Omar. Tengok dari gambar-gambar dari dia pun, memang ramai bangat org kat situ. Mau kalau aku ada kat situ, aku pun terpaksa ikut belakang naik tangga sampai atas...yer la..berpusu org tolak2 kan.

KALAU akula, nak bawak susu dalam tempayan atas kepala tu jer...tu jer yg mampukan? Nak bawak yg besar gedabak cucuk2 tu...haiiissshh...sumpah seram!

2 Komen:

@yue said...

la wel² dlm tido upernya..ekekeke

*mmg dlu kl x cuti, tp bangsa yg sambut duk kl ni iri hati,mintak cuti gak kt gomen...nyeh²

[ Hanie ] said...

Ouhhh camtu ke. Hehe tu la so pasni...tiap2 tahun cuti la kan? :P