Wednesday, January 7, 2009

Kegemaran Masa Lampau

Semalam waktu aku naik komuter,aku ternampak seorang mamat ni, membaca komik...

Nak tau komik ape? Doraemon!!! Hihihi

Dulu-dulu....masa kecik

Aku antara pengumpul komik Doraemon ni tau. Bukan sebuah, dua buah...malah berpuluh-puluh!

Dulu, komik ni akan keluar sebulan sekali tak silap aku. Aku mula kumpul di keluaran yg ke-7 onwards. Yg menjangkau sampai 40 lebih keluaran? kalau aku silap harap betulkan

Yer....memang ibu dan ayahku bebel bila anak dia ni lebih memberi tumpuan pada komik ni berbanding buku sekolah :D

Ayat-ayat biasa yg keluar,

1) "Apala faedahya la baca buku tu?"

2) "Masuk periksa ker buku doraemon tu?" :D

3) "Baca macam esok nak keluar peksa, Nanti peksa tanya soalan doraemon yer?"

Walaupun mereka membebel, tapi tiap-tiap bulan, pasti dorang belikan huuu.

Siap ada almari khas untuk letak komik-komik ni. Tapi tabiat aku, aku tak suka ulang-ulang sgt kalau baca komik atau buku. Tatau kenapa...

Dulu juga berangan kalau la ada pintu ajaib dan mesin masa tu. Kan syok?

Nak kemana jer bole dgn guna pintu ajaib tu...kalau nak ke masa depan atau belakang, guna je mesin masa tu. Haihh..sgt bercita-cita tinggi.

Lepas zaman aku membacanya, adik dibawah aku pulak ikut tradisi. Dia pulak ambik alih kuasa membaca semua komik aku tu.

Komik Dragon Ball pon die kumpul. Tak silap komik Doraemon aku tu, di tradisi sampai adik aku yg ketiga. Memang akan keluar ayat yg sama jer oleh ibu ayah bila tgk dorang lalai...sama tapi tak serupa dari segi bebel itu dituju kpd siapa :D

Sekarang aku dah tak feel mcm dulu-dulu walau tgk kat TV pon.

Mungkin dah besar kan. Tapi kalau la anak-anak aku nanti nak baca komik2 ni...adakah aku akan beri kebenaran? Atau akan menggunakan ayat-ayat bebelan seperti ibu ayah aku? Haha..sure kelakarkan time tu :D

Ang ang ang..tate moda'i suki..Dora, e...mamoooooonnnn! Aku hentam jer ni..asalkan ade bunyi

Tolong..saya rindu zaman itu!

5 Komen:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

uish...dulu buku ni memang menjadi kegilaan ku

1 lagi buku SAILOR MOON...

hehhehe...sebab ada kisah cinta dalam buku sailormoon tu..hero dia pun encem....

kekkekeke kegatalan ku telah kembali...ahaks~

(^_^)

::_Yanie Putrajaya_::


*********************************

dialicious said...

Oh..I LURVEEE Doraemon!Suke..suke..bdk zaman skang jer x pandai tgk doraemon..hihi..dats y saye rabun.sbb baca doraemon dlm selimut malam2 sbb kene banned dgn parents.kalo dorang nampak mmg siaplah kene rampas..takot sgt time tu!skang dah rabun salahkan mak bapak..hahaha..takla..salahkan doraemon!

Dayu said...

doraemon tak collect
tp dragon ball adalah sgt byk
mmg lengkap koleksi nyer
smpai takde tmpt nak simpan
last2 mak amik buang smua
huhu...rugi kan
pastu majalah remaja
pun byk
skrg pun dh kena buang
bila dh keje ni, sayang mau beli majalh
takut jadik sama gak..
akhirnya ke tong sampah

aisyah said...

huaa!!!!
dulu2..??

sekarang ni pun masih berangan psal pintu suka hati tauuuu...
especially mase tgh dalam jam!!!

hehehehehe...

*indahnyeeee zaman kanak2 dulu....
haihh~~~~

[ Hanie ] said...

[yAN!e][pUTraJAya]:
haa sailormoon, hanie tak minat. tatau knape. Tp tu la..berangan jd sailormoon yg cantik dan hero hensem cik yanie ni :D. Lagi satu Slam Dunk. hahaha yg ni pon syok jg bace...suke pinjam kwn pnye :D

dialicious:
haha baru i realize....mungkin kite pon rabun sebab kan bace doraemon byk2. Tp bukan dibwh selimut la heee.Tp tu la..kulit komik doremon tu..akan di tanggal..sbb kulitnya kan lawa. Nak jaga kelawaran nye...simpan, (buat pekasam) last2 buang. hehe

Dayu:
haha tu la..time kumpul2 dulu2 tak terpikir pon akan taktau letak mana. Mcm kita ni, tak suke ulang2 baca mag or buku. So...kemanakah akan pergi buku2 tu semua? hihihi.

aisyah:
haa..namanye pintu suka hati yer? baru ingat! :D tu la kan...kalau cartoon,mcm2 dorang bole create.
Budak2 la yg byk berangan :D