Tuesday, December 30, 2008

Muka Kami Sama?



Ujung minggu lalu, ditegur oleh saudara pengantin.

A: Korang berdua ni adik-beradik yer?
Aku: Takdalah makcik
A: Lepas tu, husband and wife?
Aku: Belum lagi, baru bertunang :D
A: Laa, yeker. Muka korang sama.
Aku: Sama ke makcik? Tang mana yg sama tu yer?
A: Betul, sama. Dagu kamu dua tajam.

Aku & encik tunang: Pandang dagu sesama sendiri! :P

Bukan sekali kami ditegur muka sama. Sebelum ni pon, ada pengantin yg ingatkan kami ni adik-beradik. Chopp! yg mana akak atau abg atau adik yer? :P

Orang tua-tua kata, kalau muka sama,jodoh panjang kan? Alhamdulillah.

Tapi nak tau apa kata tunang ku itu dalam nada gurau?

Tunangku: Muka kita sama ker?
Aku: Ntah...dah ramai kan yg ckp (sambil buat muka paling cute kononnya)
Tunangku: Hissshh...taknak la muka saya macam awak. Macam Nini...(hamster kami)

Boleh?

Awak tu, Momo? (hamster kami jgk)

Same jer la kita dedua ni yer encik :P

9 Komen:

hidden.wing said...

love this entry, sangat comel la this couple :)

Ecah said...

hahahaha.. lawak la ko hanie.. same je korang 2 ni kan.. sirang nini sorang momo.. sib baik bukan momok!! *lariiiiii

[yAN!e][pUTraJAya] said...

a ah..
yanie pernah dengar orang cakap cam tu
kalau muka hampir sama..
jodoh panjang
hehehhe

kalau mata sama sepet mcm diri ku dengan orang shah alam tu pun..

ada jodoh gak kot..muehheheh

*diri ku tetiba perasan...
rindu si dia =[


::_Yanie Putrajaya_::

Nurhayati said...

orang kata... muka seiras tu jodoh kita.. hihihi

@yue said...

sukung!sukung!

dialicious said...

Apsal la muka I xde seiras Fahrin Ahmad ke..brad pitt ke..kalau tak mesti i dah ade ramai anak angkat gitu!hahaha..betol tu..jodoh kuat..alhamdulillah.happy new year hanie!all d best for 2009

[ Hanie ] said...

hidden.wing:
muhehe TQ :D

Ecah:
haha, tu la, tibe time anak, jgnla momok, kang mak ayah larii :P

[yAN!e][pUTraJAya]:
ouh yeke sama juge? heheh doa byk2 yanie, insyaallah, ade jodoh tak kemana :D Takmo sedih2, dah nak tahun baru ni..yeehaa!

Nurhayati:
AMIN :D Moga begitulah khendaknye. Selamanya :)

Kak @yue:
yer, terima kasih kerana sokongan anda :) Kak ayue, tang mana yg sama eyh? :P

dialicious:
erk, Fahrin? brad pitt? hehehe,tinggi cita2 mu itu diah :D Happy new year too. Smoga perancangan sukses juge buatmu :D

ungu violet said...

muka saya pon ramai kata mcm muka tunang..tgk betul2 agak sama.heheee

[ Hanie ] said...

ouh really? hehehe. Sama2 lah kite berdoa moga kekal selamanya :D