Wednesday, December 10, 2008

Hadiah Bermakna Sebelum Menjelangnya Raya Aidiladha

Wahh...suspen jer bunyi nyer ye..

Macam raya you all? best? seronot?

Aku enjoy...enjoy tengok citer P.Ramlee...hahaha boleh?

Ouh yer, berbalik pada citer hadiah yg bermakna tu....

Tuan punya blog ini, bersama tunangnya...dah ada family baruuuu!!!!

Cinonet kami, a.k.a Nini telah melahirkan anakKKKKkkK!!!

kah kah kah..aku yg meroyan!

Citer nye camni, mlm sabtu lepas, ntah macam mana..aku boleh masuk tido lewat pulak layan citer2 kat TV. Dalam kul 1 lebih aku dok layan lagi. Pastu, bile aku dah abis tgk citer...aku nak masuk la bilik. Sebelum masuk, aku tinjau la nini & bubu kat atas. Nini ngn bubu ni dok ade kat rumah aku dari weekend lepas lagi, sebab my tunang nak balik kampung..so aku la yg jaga dorang.

Bila tinjau-tinjau....aku tgk ade 'bende' macam menguit tergedik-gedik macam cacing. Aku dah geli geleman. Pastu aku bukak la lampu nak tgk ape bendenya..aku nampak 4 ekor yg tergedik2 macam embrio tak siap dalam akuarium tu!! huwhuhauhuwhau.

Tak tau la ape perasaan aku mase tu, nervers ade, geli ade, tak sangka ada. Tak sangka sebab kami tak tau pulak si Nini tu bunting, pastu tak sangka plak cinonet tu dah jadi ibu! tetibe plak tu! Hahah...aku kaget dong!

Pastu aku la yg kecoh pagi2 buta tu suh adik2 aku cari bekas lain nak letak si jantannya kat tempat lain. Kang die mkn anak2 die tu kang. Aku try la call encik tunang aku, die dah berlayar lame dah. Adoiii aku yg excited ni, nak kongsi citer 'anak' kami dah beranak, terkecewa skit.

Dah la takde pengalaman, aku sms member aku yg pernah bela hamster pon, tak bereply..tido jgk! Last2, aku sms jer encik tunang,

"Awak! nini dah beranak!"

Haa terus die call dalam mamai2 tu. Ouhhhh org call taknak angkat...kalau bab nini die, baru celik biji mata yer..kalau ape2 jd kat tunang ni, agaknyer tatau ape jd. Huuu.

Sambung balik.

So, aku pun letak la si ibu bersama2 anaknyer. Mula-mula, si Nini tu tak reti kot, yg die dah ade anak. Main gasak die je melompat kesana kemari. Duk terpijak2 la anak die yg merah takde bulu tu. Aku yg nak nangis tgk die duk pijak2.

Pastu bole plak die gigit /angkat anak die pakai mulut die pastu bwk kehulu kehilir. Adoii Nini oiii. Aku yg risau, sebab mcm gerun je cara die gigit tu. Silap2, ade yg ilang kapala pulak.

Esok nyer, aku tengok anak2 die, dah duduk bawah Nininya. Dah reti bagi susu :D

Comel jer...haih, mcm bela anak sendri pulak di buatnye. Sepanjg aku kat kampung, duk membelek dorang ni aje la, takde keje lain. Kalau tpon tunangku pun, berejam-jam sembang pasal 'cucu cucu' kami ni :P

Nah aku tempek gambar fresh lagi...sape tak kuat semangat...jgn termuntah pulak yer :P Harap kuatkan hati..
Nini and bubu Jr. Belum ada nama lagi, sebab taktau jantina dorang :D


tgk nini duk angkat anak die...eeii seram!

Nini, bubu dan anak-anak. Sian bubu kene asingkan :D


Nak lagi ker? Kang tak lena tido pulak you all :P

12 Komen:

Fuzuri San said...

wahh.. comel nyeh mereka :D ade sekor anak dia muke mcm hanie ;p

@yue said...

merahnya mak ngah...huhu...

*nk seko!!!

[yAN!e][pUTraJAya] said...

mai sekor...
nak wat goreng rendang...

muehhehehe

Fuzuri San said...

HEPP.. x bole mintak2.. pasneh kiteorg nk bukak bisnes bubu&nini plak.. lalala..

@yue said...

skali mr.F besore laaa...wakaka...

oo bisnes...bape seko incik? *siyes ni hihi..

Dayu said...

eeeiii
tak pernah tgk anak hamster time lepas beranak
bestnya...dah ada cucu..
i nak bela tp housemate tak kasik, diaorg geli-geleman...

The Mrs-Bride said...

hanie.. some advise for u! :)

(sbb pengalaman bela hamster nih for yearss dulu siap2 berpuluh2 ekor.. tp in the end, sume mati sbb dah tua sgt! huhu..) cewahh! :P

well, kalo hamster tu beranak, jgn tgk slalu... biarkan jer.. sbb nnt dia igt kita nak amik anak dia, pastu dia makan.. hamster ni ala2 cepat meroyan sket.. suka makan anak2 dia..

pastu, jgn letak 'umah' dia dkt ngan air.. ada 2,3 ekor hamsters me dulu giler terer panjat umah dorang (last time my dad guna akuarium jer sbb terlalu byk) then melompat camne tak.. tergolek masuk akuarium sebelah yg ada ikan & air! huwaa.. sadisss giler pagi esok tu..

hmm.. apa lagi ekk? tu jer kot for now.. hehehe.. :D

selamat menjadi 'ibu & bapa' yg baik pada anak2 okeh.. :P :D

Liyana said...

Errr, saya nak buat experiment boleh? :)

[ Hanie ] said...

Fuzuri San:
heppp...memandai je die yer. Smua sy tgk same jer rupenyer. Tang mana lak mcm muka sy? huehue. Ahli nujum eh? mcm muka awakkkk lalala! :P

kak @yue:
heuheu..merah kan. Geli! hepp nak sekor? tunggu dah bercucu cicit baru bleh mintak :P Haik, btul2 nak beli ke ni? heuhue. nnt kami tgk harga pasaran yer kak ayue :D

[yAN!e][pUTraJAya] :
erk, skali rendang daaa. Dah takde bende lain eh yanie nak buat rendang. Bluweeek! tu lembu byk..kas sembelih lekas heuheu

Dayu:
tu ar..kite penah tgk kat midvalley dulu anak2 hamster ni baru lahir. Time tu pun kita dah kegelian. Ni dpt tgk depan mata, lagi la meroyan kan :P Hehe bela aje...mula2 je dorang geli. pastu dorang plak naik syok ;)

The Mrs-Bride:
wahhh baru tau nita ni penternak hamster suatu ketika dahulu yer? Tu la..skrang hanie tutup dgn kain, supaya tak terdedah caaya n tanak tgk slalu. Bile bukak je, die mmg akan angkt anak die. Mcm org nak ambik je anak die tu. huu. haha masuk bekas ikan? sure sadis tgk dorang kelemasan kan? hhu takpe2, dah abis pregnant, bela la balik ;)

Liyana:
hehe...jgn le gitu :D

:FaMiEyiNLuRvE: said...

euuwww...geliiiiii!

Hunny MJ @ PinkyRetro said...

memula ingt anak kucen...
sekali tgk..
eyh...
apsal anak kucen kecik cmnih..
upernyer anak hamster..
huhuhu..
comelnyer...
keciikkkk jer...
hehe...

[ Hanie ] said...

:FaMiEyiNLuRvE::
hehehe...skrang dorang dah ade bulu...cumel jer :P

Hunny:
haha...anak kucing camni jgk ker? kite tak penah tgk yg betul2 lepas lahir :P