Tuesday, October 28, 2008

Tatkala Photoshoot Diri Sendiri

Mungkin ramai yg tau, sejak Encik fazli (fuzuri) telah ada kamera DSLR nya, si tunang dia ni la yg menjadi model tak rasmi dia. Since the first day dia beli kamera tu, aku dah duk memacakkan diri di Low Yat tu konon-konon nak ambik snap situ sini la kan pedulikan dengan semua manusia yg berada kat Low Yat tu, dah kaki posing, tetap redah jer.

Kadang-kadang idea posing tu dtg spontan, dan ade yg dibuat-buat. Sampaikan, aku dah taktau apa nak digayakan lagi!

Dulu mula-mula seronok la kan, banyak idea..skrang, kadang-kadang cemuih pon ade tgk muka sendri pon dah cemuih huuuu Nak kene pikir idea² yg dabomb sikit kot. Pos-pos ditepi pantai memakai pario, rambut ditiup sepoi² bahasa, atau berbikini jer belum buat lagi...nak ker? Ha ha ha...jangan harapppp. Dang!

Sejak dah ceburi pulak bidang ambil gambar especially perkahwinan, aku selaku assistant kpd Mr F ni, perlu pikirkan gaya-gaya, post² yg terbaik utk di shoot. Kalau dapat pengantin yang sporting dan dah sedia pandai utk bergambar...senang. Bagi yg kurang reti tu, mungkin agak susah dan aku perlu lebih memainkan peranan.

Ada yg cakap,"alahai, ajarla aku nak possing² ni", "Pandaila hanie posing², akak tak reti la nak post²". Aku senyum ajerla....

Tapi tu kejap jer, lama-lama, si pengantin yang naik syok, tu yg best tu...kami shoot jer ape yg sempat. Kadang² yg terscensored pun ada syhhh...hak cipta terpelihara :D.

Nak tau rahsia tak? Sejak dah involve dengan fotografi ni..aku akan jd nervers bila terima email or fon call yg nak tanya pasal quotation kami atau apa saja yg berkaitan. Tiba-tiba jadi gemuruh belum tgk isi kandungan email lagi, baru bace subjek email jer dah tergedik-gedik nervers. Bole?

Ini la orang kata gemuruh tak bertempat! Aku dah try letak jauh² nervers tu, tapi tak ilang². Tapi takpala kan, dapat job, maknanya ada t'jawab yg harus dipikul :D Tu yang kadang² nervers lain macam tu pls think positive ok!

Nah aku tempekkan link kot-kotla ade yg nak tengok si tuan punya blog perasan cun ni memodelkan diri. Klik jer kat link ni yer...malasla pulak nak upload satu² ( KLIK SINI )

2 Komen:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

nak komen ler nih...
sungguh somey gambar2 kamoo..
bila kita nak bergambar berdua lak ek

hehheheh

[ Hanie ] said...

hehehe..comel saje cik yanie ni yer :P Insyaallah..masa dikala ini agak terhad...tunggu yer? ;)