Thursday, October 16, 2008

Aku Tertekan...gegegegeg!

Siapalah diantara anda-anda semua yang reti nak solve problem aku?

Aku ada masalah dengan Internet Explorer ini!!!

Masalahnya camni:
Bila aku dah buka windows IE tu dah la nak load pun lembap aku tekan-tekan, cari website yang aku nak...pastu, tiba-tiba, bila aku dah taknak page tu, mestila aku akan tekan cancel X atas kanan tu kan?

Dia boleh pegi hang kejungggg pulak!!

Dah restart pc, masih jadi benda yang sama. Tak larat la nak asik tekan CTRL + ALT + DELETE setiap masa. Kalau dia close page yang satu kejung tu, takpa jugak. Ni window-window lain pun terlibat.

Boleh?? Dia tutup tu tutup, tapi jap lagi setengah jam, baru ilang page tu, haru btul!

Ada sapa-sapa ke yang reti nak tolong? Dah la Mozilla kat sini kene block. Haihhh.

Tak kan nak biar kan aje setiap window tu tak bertutup? Mau beribu pulak yang appear. Kang terbelit aku nak cari window yang aku tengah buat keje yang mana banyak tu yer? yang betul² untuk keje atau yang sampingan yang banyak? kuikuikui

Ni perlu antar email pada my bos, dah tergendala.

Nak balik la camni!


P/s: pinjam perkataan encik tunang aku jap. LEMAU!

9 Komen:

Fuzuri San said...

cube try.. selapas click button X belah kanan tuh, pastuh tekan button minimize kat belah kanan tuh jgk.. kalau xbole, format jeh aa pc tuh :D

[ Hanie ] said...

muhehe sungguh pantas tunangku sorang ni :D. Ouuuhh, yg tu blum try, nnt sy try yer...mekaseh :D

Format? silelah hulurkan bantuan yer..lalalala :D

@yue said...

huhu...dh berat tuh...
mcm² ek di di donlodnya? sistem pn dh pening..peh tu 'hang'..hehe..

#clear cookies *bkn kueh raya ek/delete temporary internet files

#defrag disk kasik lajuuukk *buaikuuu lajuuukkk..haha

Fuzuri San said...

Cik @yue.. si hanie neh bkn bole main ckp jeh clear cookies, defrag disk sume tuh.. kang Entry mcm mane cara utk clear kan cookies / defrag disk plak dia buat :D Saba eyh syg :)

[ Hanie ] said...

kak @yue:
aritu ade la download Google chrome tu, pastu dload lagu jer :D.

Ouhh tu tau la cookies tu slalu je clearkan, tp defrag tu, blum pernah buat pc ni...haa mau raya tahun depan pon blum tentu siap degragnya kuikuikui.

fuzuri san:
Hamboi hamboi...saya study IT la dulu...basic² semua dah tau la. Tang error2 ni yg tak reti...troubleshoot suh org kedai je buat...huehuei.

Tarik itu telinga mau?

@yue said...

Fuzuri San said...
Cik @yue..si hanie neh...


vavava..cik..behhnyeeee ada lg owang pnggil dgn pnggilan itewww...hahaha...

Fuzuri San said...

owh sori.. Puan @yue sihat?? lalalala..

[ Hanie ] said...

eh eh, kak @yue, perasan cik lagi eyh? sile ingat hubby mu akan balik nanti, minggu ni kan? hehe

@yue said...

Fuzuri San <-- lalalaaaa..la gk..:p

hanie...hari inik yer..dh x kose nk wt keje nih..x ingt keje dh ni..lalalalaaaaa...