Thursday, September 25, 2008

My 7 Facts - TAG

Sekali lagi, tuan punya blog di tag pula oleh Hunny :D


The Rules:Link to your tagger and post these rules on your blog. Share 7 facts about yourself on your blog; some random, some weird.Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.

Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

Question:Share 7 facts about yourself; some random, some weird.

Oke...let's begin
tukar bahse ibunda pulak yer


1) Kalau masuk rumah (balik dari mana-mana) haruslah aku akan 'membuang' segala perhiasan diri. Tak suka nak pakai cincin ke, jam ke..dalam rumah. Aku rasa rimas! Then, sebelum makan, aku biasanya pakai cincin, tiba time makan kalau guna tangan, cincin belah kanan, akan automatik tukar belah kiri. Tak bleh la..rase macam keras jer jari ni nak makan.

2) Aku kalau masuk bilik air, untuk mandi la especially, sure kejap jer yang buang air besar tu lain ar. Dalam 10min paling lama aku mandi. Ni kalau yang asas-asas je la kan, kalau dah nak bersyampoo, bermandi wajib, memang harus la lama. Aku terpikir cam mana la orang lain yang mandi lama-lama tu...apa yang dorang belek yer? picit jerawat? kalau ari-ari picit...ada ke? Ouhh dorang nak sental kulit-kulit ni eh...patut la lama. Aku kalau nak buat camtu, seminggu sekali bolela :D

3) Aku pemandu budiman. Budiman? Sebab 2 tahun memegang lesen P, aku duk perap dalam purse untuk buat 'Jeruk'. 2 tahun tu jugak la aku tak nyusahkan Pak-pak polisi mahupun JPJ untuk tidak membanyakkan kerja mereka dengan nota-nota saman terhadapku. Baik tak?

Aku ambik lesen P masa tahun 2005. Ambik memang lulus dengan jayanya la kan. Takat jawab soalan objektif camtu ok lagi. Pastu masa driving test tu pun ok jugak cuma memang ketaq tak hengat la kan. Utk pengetahuan, aku pemegang Lesen P dua tahun yang tak pernah sentuh keta langsung kui kui kui. Dapat kete Auto, baru berani bawak. Kalau tak, jangan harapppp. Tu yang aku sanggup beli kete auto aku sendiri. Kat rumah tu ada manual je sebelum ni. Pastu baru la aku berani bawak...tak dapat bayang aku kalau tak beli kete...mau Lesen betul tu pon aku perap je tak berguna. Takkan la kan nak bawak kete pinjam kete jiran sebelah?

Sebenarnya ada kisah. Masa awal-awal aku dapat Lesen P, aku try la bawa kete kelisa manual sorang-sorang lagi prefer bawak sorang2 mula2, kang org sebelah bebel, aku jd ketaq! Lepastu, time ada satu selekoh, aku nak masuk la jalan besar, mungkin aku teragak-agak nak masuk kan, kete tu pulak tengah agak laju...aku bole nonong masuk jer.

PiINNNNNNnnnnNN........
Dah se'das hon dari dia. Sejak dari tu, aku takda konfiden dah nak bawak kete manual. Mati-mati enjin, jangan cakapla kan..gerun

Lagi satu sekarang, aku kalau bawak kete, kalau guna jalan federal, aku tak bole belok2 sampai tempat dituju (Shah-alam - Setapak). Kalau aku belok jer, aku jadi nervers!! Kalau guna KESAS pun mcmtu, (Shah Alam-Kg Pandan) Dua-dua destinasi ni adalah bila waktu aku antar atau ambik incik tunang, naik kereta. Dan sepanjang perjalanan, aku akan rasa, nyawa aku terberhenti kejap. Dah sampai...baru rasa bernafas. punya la gabraaaa adoi

4) Cerita bab tido pulak. Bagi aku, aku adalah manusia yang senang sangat tido. Letak la kat ceruk mana pon, tanpa katil, tanpa bantal berbantalkan simen pon aci aku boleh tido dengan nyamannya. Ni mau kata tido atas katil, lagi la heaven kan. Terang benderang pun, aku bole lena. Tu la kelebihan aku. Aku dulu time kat Univ. tepat jam 12 jer...akan keluar dari mulut ku sendiri "time to sleep" Bagi la time exam ke, assignment belum siap ke...kul 12 jer, mata aku dah kuyu hendakkan belaian tido. Sampai housemate aku pun duk ajuk2 ayat yg sama aku kalau aku tak tido lagi time kul 12. Dorang dah sebut kan...terus ar aku terjun katil. Memang aku kene tido cukup..kalau tak aku akan menqada'kan nya double!

5) Aku bukan pemakan nasi. Itu adalah aku. Sejak dari form 4 aku dah start tak makan nasi. Sebabnya? Dulu aku gemukkkk! :( Mane taknya...bayangkan umur 15 tahun, berat aku 70kg! Silelah percaya ok. Aku tunjuk gambor2 lama kat housemate...dorang gelak guling2 ok. isk2. Pastu aku kene ejek Gemuk, gemuk..sian aku. Sejak tu, aku bertekad, mengdaruratkan nasi dalam hidup aku!! memang tak sentuh nasi langsung time sekolah dulu. Makan pon ciputt jer. Lepas masuk U, aku makan-makanla nasi jgk. Pastu bila tengahari, aku bole tengok je dorang makan tanpa aku rasa teringin pon.
Kalau ada permintaan nak citer lebih lanjut tentang ni, aku akan buat entry khas...yer

6) Kadang-kadang, aku adalah 'Joker'. Aku bole buat lawak bila jumpa geng dan keadaan yang se'weng. Kalau yang aku tak kenal, atau baru-baru nak kenal...aku jadi pemaluuuu. Dulu housemate aku, suke suh aku tiru-tiru cakap Abg Sengau la, ayat-ayat p.ramlee la. Jadi penghibur kejap aku ni.

Ouh, cite pasal penghibur, aku dulu-dulu time skolah adalah penyanyi & penari sila tepuk tangan..nak autograf? sile beratur. Sejak tadika dah aku ada bakat2 ni. 5 tahunn yanyi solo lagu "Rayuanku" dari Rohana Jalil kat konsert tadika aku. Pastu masa umur 6 tahun, lagu "Da di du" dari Norshila Amin. Pastu terbawak la sampai ke sekolah menengah. Masuk U aku stop, sebab takde pendedahan dan geng :D. Aku kalau bab-bab menyanyi or menari ni memang selfconfidence tinggiiiii sebab suara bole tahan takpe, bg ar can puji sikit2 diri sendri... Kalau suh berucap, buat presentation, mintak maap awal-awal ye...3 hari 3 malam aku buat preparation termasuk nota-nota yang lengkap di tangan.

7) Haaa at lasttt sampai jugak no 7.
Aku agak kurang ada minat membaca ni. Ada buku cite yang aku beli tahun lepas pun, tak terhabis sampai sekarang. Minat nak beli ada...tapi nak menghabiskannya...sangat lembap :D. Takpon, baca lompat-lompat jer. Majalah pun sama...dulu aku kumpul CLEO dan Cosmopolitan, dah keluar edisi baru, edisi lepas duk khatam tengok gambar jer...har har haru. Sekarang majalah pengantin jer aku kumpul...yang len dah stop.

HABIS

Part paling sukar, sape nak di tag kan eyh:
1) Kak Green Apple (kalau masih belum buat, sila selesaikan yer)
2) Mrs Amie (kalau belum buat, sile buat yer)
3) Yanie Putrajaya (kalau rajin, sile buat yer)
4) Kak @yue (kalau tak bz buat bisnes kuih sile buat yer)
5) Mrs Anita (kalau belum jawab, sile jawab yer)
6) Cik Syamiey (kalau ada masa lapang, sile siapkan yer)
7) Kepada blogger-blogger yang sudi hadir ke sini...harap dapat membuatnya :D


SELESAIIIIIIIIIIIiiiii Wassalamun


10 Komen:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

HANIE FD......alamak...cikgu dah kasi keje skolah arr...huhuhuh

nak otogeraf leh?

kekkekekke

Mrs. Amie said...

Ala dik non.. dah buat la darling!

[ Hanie ] said...

[yAN!e][pUTraJAya]: hepp...sile buat yer. Muhehe otogerap? buleh2...tang mane nak sign ni? :P

mrs amie: halalala..dah buat yer. Takpe2 ;)

@yue said...

4) Kak @yue (kalau tak bz buat bisnes kuih sile buat yer)

mokekeke..skang dh goyang kaki la..tggal mengabeskan duit hasil je nih..ekekekeke...

*sila buat entry khas ye..psl NOMBO 5..timakseh..heh!!

#jenuh gue nk karang ayat ni..tag lps pn msh utang lg nih..wakakaka....

[ Hanie ] said...

ouhh yeker...ingatkan berbisnes lagi :D.

Adoi...ada permintaan plak dah. (padan muka sape suh tanye) :P

muhehe..takpe2. tak larat skali gus...simpan sbg draft dulu..pastu ade idea..baru sambungbalik. (kite pon dua hari dua mlm pikir nak taip ape) silap2...asik tukar je..kuikui :P

green apple said...

Selamattttt, aku dah buat seblom ko lahir lagi :

http://comatosewithbraindamage.blogspot.com/2008/09/korang-ni-takde-keje-ke-selain-menge.html

http://comatosewithbraindamage.blogspot.com/2007/03/6-weird-things.html

dorang dok lama-lama lam bilik air tu kira bulu cukup ke tak.

[ Hanie ] said...

handoi...sorang lagi dah buat. Baiklah, akan di semak setiap inci ayat-ayat kak d yg kompem pecah usus ni dibuatnyer :D

Muahhaha ayat mmg berbisa ar kak d. Sib baik manusia...kalau bear, mau 5 hari kire bulu tak abis :))))) (ikon YM yg double double!)

Hunny MJ @ PinkyRetro said...

hahaha...
yg dok lame dlm bilik air tu memula buang ayor besar...
pehtu basuh kain...
pehtu syampu...
pehtu sabun...
pehtu sok gege...
pehtu cuci muko...
pehtu kalau rase nk melabur lagi , buat lg skali...
hahahahaha...
itu yg lame tu...
:P

The Mrs-Bride said...

banyak persamaan kita dlm entry nih.. ada la 5 out of 7.. heh.. tp rasanya dah wat laa tagged ni.. so xyah wat dah la kan.. hehehe.. :P

[ Hanie ] said...

The Mrs-Bride:
Persamaan tang mana tu? Ouhh dah buat eyh...takpe2 :D heheh